Fulgerul preeriei
Fascinatia pe care Ford Mustang a exercitat-o asupra a generatii intregi de americani este deplin justificata de performantele sale. Armasarul salbatic, emblema modelului, lanseaza o provocare extrema. Esti gata de rodeo?
Stam si noi si ne intrebam: ce-i supara pe oameni in halul asta? Priviti soferul din fotografia alaturata. Ce l-a infuriat asa de rau? Nu ca nu am vrea sa fim in locul lui (in spatele volanului, nu asa suparati).
Faptul ca nu are un adversar langa el? Sau poate nu e suparat! Poate a fost, pur si simplu, atins de o isterie temporara cand s-a vazut cu atatia cai putere la dispozitie, fata-n fata cu o sosea atat de mare si libera. Ca toti suntem oameni si mai gresim cateodata! Dar destul cu filozofatul pe teme „subtiri” de genul asta.
De parca nu erau suficiente performantele impresionante ale modelului de serie, specialistii de la Ford Special Vehicle Team au conceput monstrul din imagine. Caci, la propriu vorbind, monstru este. Cel mai rapid si mai manevrabil Mustang construit vreodata. Este un supercar de competitie, ce poate circula cat se poate de legal pe strada.
Altfel spus, un proiectil pentru „curse de strada”. Nu prea cred ca exista legal acest gen de competitii, dar, cu siguranta, Mustang SVT Cobra R 2000 ar fi un invingator innascut. Pentru a castiga intr-o competitie pe asfalt, este foarte importanta „tranzitia” dintre intrarea si iesirea din viraje. Se pare ca punctul forte al Cobrei R este tocmai manevrabilitatea in aceste portiuni. Iata o masina de care chiar se poate „trage” cu rautate pe viraje.
Responsabil de caracterul agresiv al masinii este in cea mai mare parte propulsorul V8 de 5,4 l si 385 CP, cu doua axe cu came, 4 valve pe cilindru si pistoane cu cap de aluminiu. In premiera pentru modelul Mustang, Cobra R vine echipat cu o cutie de viteze manuala, cu sase trepte, etajata scurt, in acest fel reusind sa satisfaca solicitarile unui condus sportiv.
Pentru a sublinia caracterul de supersportiva si pentru a furniza aerodinamica necesara, kit-ul exterior a fost modelat asa cum il puteti admira in fotografii. Aspectul exterior este impunator, trebuie sa recunoasteti. Super-spoilere, super-praguri, super-carene. Si in spate un mare eleron, extrem de profilat, ce tine „fundul” masinii lipit de sosea la viteze mari. Un alt element de unicitate (de parca mai era nevoie) il constituie tevile de esapament „scoase” la iveala prin laterale, pe sub praguri.
Pentru a completa ecuatia performantelor, inginerii de la SVT au preluat din curse elemente de suspensie, astfel incat Cobra R beneficiaza de o rigiditate de invidiat. La partea frontala, arcul este montat separat de amortizor, in spatele acestuia. Cursa volanului „masoara” 2,5 rotatii de la un capat la altul. Directia a fost revizuita, oferind o mai mare senzatie de precizie si un feed-back minunat.
Cobra R 2000 este echipata cu jante de 18 x 9,5 inch, cu design exclusiv pentru acest model. Anvelopele ce incalta masina sunt BF Goodrich g-ForceKD 265/40ZR18 si tin bolidul lipit de sosea, contribuind substantial la manevrabilitatea iesita din comun a acestei masini. Din nefericire, doar 300 de oameni se vor putea distra de minune la volanul acestui „cal salbatic” si vor fi si foarte competitivi in eventualele curse.
Sursa:www.autoshow.ro