FR Automobilism critica anularea licentelor unor piloti de raliuri

Apropo.ro / 23.09.2004, 10:45
FR Automobilism critica anularea licentelor unor piloti de raliuri
Federația Româna de Automobilism (FRA), aflata în curs de constituire, considera ca decizia FR de Automobilism și Karting, de anulare a licențelor sportive ale piloților și arbitrilor componenți ai celor șapte cluburi care au aderat la noul for automobilistic,

Federația Româna de Automobilism (FRA), aflata în curs de constituire, considera ca decizia FR de Automobilism și Karting, de anulare a licențelor sportive ale piloților și arbitrilor componenți ai celor șapte cluburi care au aderat la noul for automobilistic, „contravine spiritului sportiv”.

„FRA considera ca aceasta decizie contravine spiritului sportiv și împiedica o serie de concurenți sa își apere pozițiile cucerite în primele opt etape ale CN de Raliuri. Atitudinea ACR nu face decît sa confirme politica acestei instituții, incapabila sa asigure dezvoltarea corespunzatoare a automobilismului în România”, a declarat, în cadrul unei conferințe de presa, președintele FRA, Marius Pițigoi.

FRAK a publicat pe site-ul sau un comunicat în care a anunțat anularea licențelor sportive piloților și arbitrilor de la cluburile CS Național Auto Turbo Car (Pitești), CS Cartex Auto-Sport (Slatina), CS Eurolines (București), CS Professional Racing (București), CS Auto Club Pro-Motor-HR (Miercurea Ciuc), CS Auto Blic (Brașov), CS Siromex (Baia Mare). „Comitetul Executiv al ACR – Autoritatea Naționala în domeniul automobilismului și kartingului, conform statutului FIA, a stabilit, în ședința din 10 septembrie 2004, anularea licențelor sportive și legitimațiilor de arbitru oricarei persoane fizice și/sau juridice care desfașoara activitați neloiale sau concurențiale în cadrul altor organizații. În consecința, piloții și arbitrii celor șapte cluburi sportive nu pot participa, începînd cu data de 15 septembrie, la competițiile din calendarul oficial de automobilism, organizat sub egida ACR”, se arata în comunicat. 

FRA nu va lua nici o masura concreta împotriva deciziei FRAK. „Nu cred ca se poate face nimic din punct de vedere legal. Nu exista o cale de apel. Deocamdata, se pare ca nu respecta regulamentul, deoarece mai sînt cinci zile pîna la startul Raliului Manastirilor, iar cei care intra sub incidența acestei decizii ar fi trebuit sa fie anunțați oficial. FRAK a pus doar un comunicat pe site în care anunța suspendarea licențelor. Vom vedea ce se va întîmpla”, a declarat Pițigoi, care a adaugat ca piloții vizați vor încerca sa se înscrie la Raliul Manastirilor, ce se va desfașura, sîmbata, la Tîrgu Neamț.

Printre piloții a caror licența a fost suspendata se afla și liderul clasamentului CN de Raliuri, la clasa N, Lucian Preda. „Moral, consider ca am cîștigat titlul la clasa N. FRAK nici macar nu m-a anunțat ca nu mai pot participa, ci am aflat de pe site, ceea ce nu consider ca este normal”, a declarat Preda.

Contactat telefonic, secretarul general al FRAK, Ioan Olaru, a declarat pentru MEDIAFAX, ca decizia anularii licențelor a fost luata de Autoritatea Naționala în domeniul automobilismului și kartingului. „Eu sînt un angajat al FRAK și nu pot decît sa accept decizia luata de Autoritatea Naționala. Nu știu daca se poate reveni asupra deciziei. Cert este ca piloților nu li se va permite sa se înscrie la Raliul Mînastirilor. Hotarîrea nu are numai motive sportive, ci și economice și de alta natura, deoarece s-a considerat ca persoanele respective, prin activitațile lor, lezeaza imaginea ACR”, a afirmat Olaru, care a adaugat ca persoanele în cauza au fost anunțate telefonic de decizie.

La conferința de presa organizata de FRA a fost invitat și pilotul echipei Mach 1 Pro Motor, George Grigorescu. „Salut inițiativa FRA, mai ales ca în 1999 am participat și eu la niște adunari ale piloților, care își propuneau sa schimbe ceva în automobilismul românesc. Din pacate, noi nu am ajuns atît de departe. Aș vrea sa remarc faptul ca automobilismul este un sport eminamente individual și interesele piloților, nu cele ale cluburilor, ar trebui puse pe primul plan”, a precizat Grigorescu.

Documentele de constituire a FRA, conform prevederilor legale, sînt depuse spre deliberare la Tribunalul București, care urmeaza sa se pronunțe în 7 octombrie. Urmatorul pas al FRA, dupa constituire, va fi strîngerea adeziunilor și apoi convocarea Adunarii Generale pentru alegerea organelor de conducere și a comisiilor și grupurilor de lucru.

FRA a primit avizul de constituire din partea Agenției Naționale pentru Sport. ANS a precizat, într-un comunicat, din luna iulie, semnat de președintele Octavian Morariu, ca FRAK „nu s-a reorganizat potrivit prevederilor legii 69/2000, a educației fizice și sportului”.

Mediafax