Cifrele vorbesc de la sine: 10 ani si 18 concepte introduse la marile manifestari de profil. Unele au primit pasaportul pentru productia de serie. Altele au ramas doar fascinante exercitii de design capabile sa ne alimenteze dorintele. La Geneva, Peugeot a reaprins imaginatia cu 407 Silhouette. Pentru a nu inceta sa visam.
Pregatiti-va de actiune! „Aveti nevoie de un combinezon de curse, o casca, manusi pentru pilotaj si o doza de nebunie. Circuitul si bolidul de curse vi le punem noi la dispozitie. Nu uitati sa aduceti si adrenalinometrul, pentru ca senzatiile vor fi din plin”. Asa ar putea suna apelul pentru cei ce doresc sa se inscrie intr-un campionat francez 407 Silhouette Series. Desigur, nu acum, ci in viitorul apropiat, cand o astfel de competitie ar avea sanse reale de a prinde contur. Pana atunci insa, conceptul introdus la Geneva are misiunea de a ilustra un posibil sedan de inalta performanta, prefigurand cateva din elementele de senzatie ce urmeaza a fi arborate de viitorul 407 Coupé. Pe scurt, un sportiv pur-sange al carui scop este acela de a oferi performante. Deopotriva pe circuit si in afara acestuia.
Revenire de exceptie
Nu este nevoie de un specialist pentru a-ti da seama ca Silhouette reprezinta o versiune „cu steroizi” a sedan-ului 407. Conceptul a fost realizat pornindu-se de la zero si nu imparte nici o componenta cu versiunea de serie. Cu alte cuvinte, s-a dorit performanta pura si nu doar o simpla „vitaminizare” a sedan-ului. De altfel, Peugeot nu se afla la prima experienta de acest gen. Pentru a putea inscrie 405 in competitii de anvergura precum Paris-Dakar si Pikes Peak Hill Climb, producatorul a modificat „putin” versiunea de serie. Rezultatul? 405 T16 fastback, un model cu doua portiere si un eleron impresionant, un vector de imagine foarte important pentru Peugeot in acea perioada. De ce ar fi altfel acum? Nu este, 407 Silhouette venind sa confirme accentul tot mai mare pus pe latura sportiva.
Top-model pe circuit
De obicei, manechine superbe defileaza gratioase pe catwalk, prezentand ultimele creatii si accesorii vestimentare. Numai ca in cazul lui 407 Silhouette podiumul de prezentare a fost inlocuit de asfaltul circuitului si miscarile provocatoare s-au transformat in reale demonstratii de forta. Avem de-a face cu un prototip agresiv, care nu se sfieste sa arate acest lucru. Din contra. Imensa grila frontala (aduce foarte mult cu Ferrari 612 Scaglietti, ceea ce nu-i rau deloc) secondata de fantele laterale reprezinta o avertizare cat se poate de ferma: approach with caution! Nu-i indeajuns de clar? Atunci aruncati o privire asupra pragurilor laterale si asupra eleronului din carbon, nu tocmai discret. Daca nici acum nu v-ati convins, evacuarile cvadruple (grupate doua cate doua) si branhiile aripilor frontale o vor face cu siguranta. Pana si impozanta banda alba care „decoreaza” caroseria impune respect. Nu de alta, dar fara aceasta „baietii rai” Viper, Mustang, Corvette si Ferrari Modena Challenge Stradale nu ar avea acelasi farmec. Pana si Silhouette ar arata mai „cuminte”.
Confort? N-am auzit!
Credeati ca transformarile radicale sunt doar la exterior? Asteptati sa vedeti ce ne rezerva habitaclul. Caroseria din materiale compozite ascunde doua locuri realizate in cel mai pur stil competitional. Alaturi de centurile cu prindere in patru puncte, scaunele de tip „scoica” sunt acoperite cu tapiterie din piele si material special adeziv. Cum ar arata un pilot care-si pierde echilibrul tocmai la abordarea unui viraj strans in mijlocul cursei? Penibil, cum altfel. In spiritul acestei idei, volanul si schimbatorul de viteze ofera aderenta maxima gratie unei substante folosite la finisarea lor. Aici ne vom opri pentru cateva detalii suplimentare.
Tabloul de bord este complet digital, viteza de rulare si turatiile propulsorului fiind afisate electronic. Cu o forma aparent normala, volanul dispune de un mic display multifunctional in centrul sau. Dincolo de a fi un moft, „jucaria” se poate dovedi foarte utila in timpul turelor nebunesti pe circuit. Ecranul afiseaza numeroase informatii si parametri precum timpul stabilit in turul anterior, ecartul fata de liderul cursei, recordurile personale si chiar fortele G. Pana si consola centrala a fost radical modificata, in locul comenzilor clasice prezente pe varianta 407 de serie facandu-si aparitia unele tipice masinilor de raliu: starter rosu, clapete, valve si switch-uri.
Tehnica pe saturate
Fidel conceptiei sportive care-l defineste, 407 Silhouette are cu ce se lauda si la partea tehnica. Mai precis, un propulsor V6 de 3 litri aspirat, amplasat central. Cu 320 CP si un cuplu maxim pe masura aspectului (necomunicat insa), bolidul ar putea atinge 100 km/h in jurul a 4 secunde. Puterea este transmisa puntii spate si jantelor de 19 toli prin intermediul cutiei de viteze secventiale cu 6 rapoarte. Mai mult, modelul dispune de un sasiu tubular si garda la sol ajustabila (poate fi coborata cu 4 mm pentru utilizarea pe circuit), suspensiile rigide definitivand parametrii optimi de functionare. V-ati ales deja numarul de concurs?