Ford GT 40 concept

Apropo.ro / 14.01.2002, 14:49
Ford GT 40 concept
1966. La acea vreme, Ferrari domina autoritar cursa de 24 de ore, de la Le Mans. Legendarul GT40 era o prezenta noua pe circuit. Ferrari nu a mai dominat autoritar, vreo patru ani De unde vine numele masinii? Pentru ca Ford s-a decis destul de tarziu sa intre in premiile GT pentru


1966. La acea vreme, Ferrari domina autoritar cursa de 24 de ore, de la Le Mans. Legendarul GT40 era o prezenta noua pe circuit. Ferrari nu a mai dominat autoritar, vreo patru ani

De unde vine numele masinii? Pentru ca Ford s-a decis destul de tarziu sa intre in premiile GT pentru prototipuri de strada, a fost infiintata in Anglia o sucursala numita Ford Advanced Vehicle. Aici s-a nascut acest bolid. Cifra 40 vine de la cei 1.029 mm – 40 inci, cat masoara in inaltime masina. Caroseria modelului din anii ’60 este de tip monococa si este realizata din otel. Initial se optase pentru o caroserie din aliaj, dar Ford a considerat ca otelul este mai potrivit. Cu toate acestea, capota si partea posterioara a masinii au fost facute din fibra de sticla, pentru reducerea greutatii. Primul motor ce a echipat GT40 avea 350 CP si era un V8 de 4.2 l provenit de la Ford Fairplane.

Noul concept GT40 este inspirat dupa legenda ce a sfaramat dominatia Ferrari la sfarsitul anilor ’60 (sunt usor de remarcat asemanarile, nu?!!). El se alatura liniei ‘Living LegendÂ’ (legenda vie) inceputa de concernul Ford cu noile modele Thunderbird si Mustang, alaturi de superbul concept Forty-Nine.

Cand designerii de la Ford a inceput sa schiteze conceptul GT40, doua directii au devenit evidente. Ei ar fi putut crea o masina complet revolutionara inspirata de silueta modelului din anii ’60 sau ar fi putut opta pentru o interpretare moderna, mult mai fidela liniilor vechiului GT40. Au fost create doua machete in acest sens. Ultima varianta a castigat. GT40 concept este atat de fidel predecesorului sau incat respecta aproape si dimensiunile originale (este doar cu 10 cm mai inalt) si pastreaza aceeasi silueta fluida, dar fiecare linie si arc de cerc al caroseriei sunt unice.

Frontal, aripile adapostesc acum superbe jante de 18 inch, echipate cu anvelope Goodyear cu inscriptii albe pe talon pentru a pastra farmecul modelului original. Rotile spate, cu jante de 19 inch sunt un element estetic important al spatelui masinii. Fidel ‘parinteluiÂ’, GT40 concept pastreaza eleronul si spoilerele spate in forma ‘cozii de rata’. Farurile si stopurile difera destul de mult ca forma fata de original si ele beneficiaza de tehnologie cu fibra de sticla.

Designul interior incorporeaza aceleasi ‘scaune ventilateÂ’ si layout-ul instrumentelor de bord, cu ceasurile de bord verticale si un turometru ce capteaza atentia celui de la volan. In timp ce GT40 concept reprezinta piesa de rezistenta contemporana de design si inginerie a celor de la Ford, sustine seful concernului american, cel care se asteapta sa gaseasca comenzi vocale sau alte rafinamente high-tech in habitaclu va fi dezamagit.

Ca dovada, acest concept nu beneficiaza nici macar de geamuri actionate electric. El furnizeza doar performanta pura si rafinata. Pai normal, ca are si de unde! Daca un V8 de 5,4 l de 500 CP, pus pe o astfel de masina, nu e dracos atunci … Si mai e si supraalimentat. Intalnita si la modelul Mustang Cobra SVT, cutia de viteze este RBT, manuala cu sase trepte.

In GT40 concept nu exista nici un pic de spatiu pentru bagaje in spatele scaunelor. De fapt nu exista nici un altfel de spatiu de depozitare in intrega masina. Conceptul GT40 este o masina destinata celor ce ‘remodeleaza’ asfaltul soselelor in timpul liber. Acest concept trebuia sa indeplineasca trei cerinte: sa ‘fuga’ rau, sa fie exceptional de manevrabil si sa arate ‘ca soareleÂ’.

Sasiul respecta filozofia de constructie a modelului din 1966. Dar in locul otelului sau al tuburilor de rezistenta divizia Ford SVT a conceput o rama din aluminiu. Propulsorul este montat central, iar suspensiile sunt independente pe ambele punti.

GT40 concept a fost creat pentru a testa raspunsul pietei la aceasta categorie de masini. Se pare ca Ford intentioneaza producerea mai multor modele ‘Living LegendÂ’. Ceea ce este un lucru laudabil. La fel ca si conceptele Thunderbird (din 1999 – intrat in productia de serie) si Forty-Nine, GT40 concept a fost creat de la inceput pentru a intra in productie fara modificari. Chestie de fezabilitate, deh.

Si pentru ca pe www.autoshow.ro la Forum/Autoshow/Supercar exista o topica ‘Nu mai sunt masinile de altadata!Â’, in care parerile sunt pentru masini pure, in stil retro, dar cu tehnologie de viitor, iata ce bine intuieste Ford moda: scoate o masina in stilul anilor ’60, cu tehnica din 2002. Si noi credem ca va avea un mare succes. Voi ce ziceti?
Sursa: www.autoshow.ro

Tags: