|
|
Lipsea ceva. S-a cautat o vreme raspunsul, dar verbalizarea acestuia suferea la capitolul articulare, asa ca s-a decis sa fie R8. Simplu (ca look), insa elegant, complex tehnic si extrem de eficace, in buna traditie quattro. Cautand sa inteleg acest produs, am descoperit ca are deja un sinonim: „100 Years of Automotive Engineering in Neckarsulm”. Un producator ca Audi, a carui existenta se masoara cu intervalul de timp scurs de la un succes sportiv la altul, trebuia sa poata expune in showroom-uri o reincarnare a tot ceea ce a triumfat in competitii. Unii ar putea spune ca de ceva vreme Lamborghini este purtatorul de cuvant al marcii germane pe acest teritoriu elitist al hypercarurilor, dar taurul nu aduce nici pe departe cu cele patru cercuri. S-a plecat de la concept-car-ul Le Mans expus acum trei ani si s-a ajuns la R8. In acest proces al „transhumantei” de la virtual la concret, s-a optat pentru o transmisie quattro, un motor V8 montat central si o caroserie din aluminiu. Linia exterioara a concept car-ului a fost conservata, asa ca, daca v-ati numarat printre fanii prototipului, aveti motive de exaltare. Linia caroseriei a fost dictata in mare de amplasarea centrala a motorului, fapt ce a condus la o parte frontala excelent profilata aerodinamic si la una spate extrem de musculoasa. Privita din lateral, masina pare a fi realizata din doua piese de puzzle.
La interior, lucrurile sunt extrem de interesante. Pentru prima data intr-un hypercar, absolut intreg interiorul este dedicat pilotului. Vorbim despre un cockpit real, unul in care consola centrala este orientata spre sofer si in care persoana de la volan este imbracata de ansamblul consola centrala – bord – portiera. In mod cert, nu veti avea o surpriza neplacuta in ceea ce priveste calitatea materialelor si a asamblarii, ramasa la superlativ. Va trebui insa sa va concentrati asupra modului in care veti exploata cei 420 CP furnizati de propulsorul V8 FSI de 4,2 litri la 7.800 rpm si cuplul motor de 430 Nm disponibili de la 4.500 rpm pana la 6.000. Pe hartie lucrurile parca nu impresioneaza, dar realitatea este cu totul alta. 100 km/h sunt atinsi in 4,6 secunde cu start de pe loc, iar viteza maxima este de 301 km/h. In plus, sunetul acestui V8 limitat la 8.250 rpm cu greu poate fi egalat, din punctul meu de vedere 25% din pretul masinii fiind justificat de SOUND. Sunt disponibile doua transmisii, una manuala cu sase rapoarte – cea pe care o recomand, chiar daca nici intr-o realitate virtuala nu as putea egala performantele celei secventiale R Tronic, de asemenea disponibila pentru R8. Mi-a ramas o singura intrebare: cine este concurentul direct al lui Audi R8? Sa fie R8 sauÂ…
Citeste mai mult in ProMotor