Flexibilitate Zoom-Zoom

14 04. 2004, 11:36
Mazda a prezentat la Salonul Auto de la Geneva prototipul unui monovolum compact botezat MX-Flexa. Este al cincilea concept prezentat de Mazda in ultimele sase luni si demonstreaza o posibila directie pe care constructorul japonez o poate aborda in viitor. Unul dintre cele mai importante

Mazda a prezentat la Salonul Auto de la Geneva prototipul unui monovolum compact botezat MX-Flexa. Este al cincilea concept prezentat de Mazda in ultimele sase luni si demonstreaza o posibila directie pe care constructorul japonez o poate aborda in viitor.

Unul dintre cele mai importante concepte prezentate la Geneva a apartinut constructorului japonez Mazda. Prin MX-Flexa, Mazda vrea sa exploreze zona monovolumelor compacte, un segment de piata aflat in crestere. Creata in studioul de design Mazda de la Hiroshima sub indrumarea lui Moray Callum, directorul de design Mazda, MX-Flexa isi propune sa injecteze spiritul Zoom-Zoom si in segmentul monovolumelor compacte. Callum a dorit sa creeze un automobil care sa arate dinamic chiar si atunci cand sta pe loc. Tensiunea atletica face parte din imaginea actuala de marca Mazda, noile modele RX-8 si Mazda3 folosind aceasta tema de design.

Mazda MX-Flexa este de fapt avanpremiera unui monovolum compact ce va folosi cel mai probabil platforma modelului Mazda3. In varianta de serie, cel mai probabil, va purta numele de Mazda4.

S-a urmarit creearea unui van compact care sa emane putere si stil. Proportiile lui MX-Flexa sunt extrem de bine creionate si ii dau un aspect aproape sportiv vanului in ciuda faptului ca dimensiunile nu sunt tocmai mici. Lungimea lui Mazda MX-Flexa este de 4470 mm, este lat de 1745 mm si are o inaltime de 1650 mm in timp ce ampatamentul masoara 2750 mm.

In fata grila radiatorului este traditionalul calandru Mazda in cinci puncte dominat de sigla Mazda, cunoscutul M inaripat. Privita din lateral, MX-Flexa ofera acelasi stil puternic, accentul fiind pus pe linia joasa a plafonului ceea ce ii confera un aspect de solidilitate. Consolele fata si spate sunt foarte scurte iar rotile sunt mari, jantele de 18 inch folosite avand cinci spite.

La interior, MX-Flexa ofera sase locuri individuale amplasate pe trei randuri. Ele pot fi foarte usor pliate pentru a elibera spatiu pentru bagaje. Consola centrala este asemanatoare cu cea din Mazda3, iar ceasurile pe fond alb subliniaza caracterul sportiv al vanului compact Mazda. Tot pentru a demonstra flexibilitatea conceptului de monovolum, Mazda MX-Flexa prezinta sistemul inovativ E-ZZ-FOUR. Datorita acestui sistem combinat cu scaunele rabatabile, MX-Flexa poate cara patru biciclete, doua in portbagaj si doua ancorate la exterior.

Autoshow