Filiera franceză – “Lupin” și noul val al producțiilor în streaming din Hexagon
Serialele “Lupin” și „Dix our cent” sunt doar câteva dintre producțiile franceze care fac valuri pe serviciile de streaming la nivel global.
Lansat anul trecut, serialul american “Emily In Paris” ar fi putut face un deserviciu obiceiurilor, culturii, dar și producțiilor de televiziune din Franța. Plin de clișee depășite – francezii sunt, potrivit scenariștilor, în general, leneși, obsedați de sex, nepoliticoși, nespălați etc. -, serialul, o combinație proastă între episoadele din Paris din “Sex And The City” și “Unbreakable Kimmy Schmidt”, s-a bucurat de succes și a atras din nou atenția telespectatorilor asupra Franței, unde, în acest moment, pare a avea loc o adevărată revoluție a producțiilor în streaming.
Netflix a început deja să difuzeze cel de-al patrulea sezon al “Dix pour Cent/ Call My Agent”, serialul care prezintă culisele unei agenții de impresariat pariziene, ASK, De la premiera sa, în 2015, în serial au apărut vedete franceze precum Juliette Binoche, Jean Reno și Isabelle Huppert, dar și internaționale, ca Sigourney Weaver, în propriile roluri.
“Lupin”, o serie despre misteriosul și cameleonicul „gentleman hoț” Assane Diop, inspirată de aventurile lui Arsene Lupin creat de Maurice Leblanc, a fost vizionat în peste 70 de milioane de gospodării în primele 28 de zile de la premieră. “Lupin” se află în prezent pe locul al treilea în topul celor mai vizionate producții Netflix în prima lună, iar, recent, producătorii au anunțat că partea a doua a primului sezon va avea premiera în vară. De asemenea, serialul polițist “Spiral”, considerat echivalentul francez al “The Wire” și “Law & Order”, deși a avut premiera în 2006, a început să atragă iar atenția la nivel internațional.
Numai aceste câteva exemple sugerează o schimbare semnificativă de atitudine, respectiv că producțiile franceze devin din ce în ce mai atractive pentru publicul platformelor de streaming la nivel global. Timp de decenii, a existat o reticență a americanilor de a cumpăra filme în limbi străine, iar Franța a fost asociată mai degrabă cu cinema-ul de artă, cu filme inteligente și provocatoare. Iar cele care au reușit să ajungă peste ocean au fost puține, așa cum a fost cazul cu “Amelie”, “La Haine” și “The Artist”, premiat cu Oscar în 2011.
Pare însă că vechile modele de piață restrictive sunt anulate în prezent de platformele de streaming, unde există o anumită “fraternitate” universală într-o epocă de aur a televiziunii. Editorii de la NME consideră că noul val francez mizează pe o caracteristică unică, sofisticarea, care nu ar putea fi reprodusă niciodată într-un remake american al “Dix Pour Cent” sau “Lupin”.
Este un val care crește și care acoperă o nișă pe care Netflix este dispusă să o umple. Pe lista noilor lansări ale platformei de streaming se află drama “Inhuman Resources”, cu Eric Cantona în rol principal, precum și “Family Business”, reînnoită pentru un al treilea sezon.
CITEȘTE ȘI: “Bridgerton” a devenit cel mai vizionat serial original Netflix
Foto: Profimedia Images