Ferrari 456 GT Break
…al Bruneiului. Sultanul Bruneiului. Ce sa faca saracul om daca are vreo 12 neveste si vreo patru copilasi? Cum sa-si plimbe familionul, ca intr-un Ferrari obisnuit nu are decat un loc pentru un pasager?
A stat el si-a cugetat: ‘Multimiliardar in parai sunt, strazi capabile am, de putut se poate!’ si pana la urma a dat o rezolutie: ‘O sa-mi trag un Ferrari break!’.
Cu toata ironia, cam asa s-a intamplat. Lasati-ma sa ghicesc ce ganditi: „Imi scapa ceva, sau este chiar un Ferrari cu patru locuri si spatiu in portbagaj pentru un labrador?” Cum intotdeauna cititorii au dreptate, asa este: un 456 GT, cu motor V12 de 442 CP, ce fuge cu 300 km/h si este break. Cum s-a intamplat? Ce au patit cei din Maranello? Chiar si bogatii bogatilor au familii (de obicei nu foarte armonioase si legate, totusi familii, per ansamblu…).
Acesta este un Ferrari 456 GT cu patru usi si hayon. E o poveste lunga. Dar mai intai de toate, ascultati sunetul impecabilului propulsor V12 de 5,4 litri si realizati ca cei 442 CP sunt in asteptare si gata oricand sa o ia la galop. Dar nu condusul in sine face deosebita aceasta masina.
Este mult mai interesant sa mergi lejer, cu 40-50 km/h, si sa privesti partenerii de trafic cum raman intr-o uimire totala. Intai se uita lung, foarte lung. Apoi, dupa ce treci de ei, mandibulele lor se despart de maxilare, rezultand de aici multe guri cascate. Dupa faza asta, ei incep cu disperare sa priveasca in jur, cautand pe cineva, la fel de uimit, cu care sa impartaseasca momentul. Un break? Un Ferrari break? Abia asteapta sa ajunga seara, la o bere cu prietenii, si sa le povesteasca.
Din nefericire, toti stim ce or sa spuna prietenii: „Mai finut, Pinocchio, s-ar putea sa scoti ochii cuiva cu nasul tau!”. Dar exista in lume oameni care considera ca a fi posesorul unui Ferrari nu e mare lucru. Si daca toate cunostintele tale conduc Ferrari, atunci sigur ai nevoie de ceva special pentru a te evidentia la club. Ai avea nevoie de, sa zicem, trasura ta personala construita de Ferrari. Daca ai milioane de dolari ce iti „zumzaie” prin conturi, ti-ai putea face o slujba full-time din a-i cheltui. Simplul fapt ca Ferrari s-ar putea sa nu construiasca genul de masina pe care il doresti nu este o problema. Exista atatea posibilitati de a o obtine, doar bani sa ai.
Si cel care a comandat masina din fotografii a cheltuit multi bani la Maranello, inca de pe vremea cand se produceau modelele Testarossa, Mondial, 348 si multe alte masini fara scop practic. Un Ferrari 456 Break, domnuO? Nici o problema… Am uitat sa va spun ca tipul nu a comandat doar un astfel de Ferrari. El a zis ca e bine sa aiba 7 break-uri Ferrari si i-a comandat lui Pininfarina o mica serie.
Daca, spre exemplu, in anii ’30 te duceai sa-ti cumperi un Maserati sau Alfa Romeo, ceea ce primeai de la fabrica era un sasiu cu patru roti, o cutie de viteze si un motor. Dupa aceea, luai acest ansamblu si te duceai la unul dintre numerosii carrozzerias ca Touring, Ghia, Vignale sau Pinin Farina, unde specialisti priceputi iti lucrau interiorul asa cum voiai.
Ferrari 456 GT Break a fost mai intai lasat pe mana designerilor, dupa care inginerii, utilizand computere cu tehnologie CAD/CAM, l-au proiectat in faza finala. Ar fi fost mult mai usor sa se adauge un portbagaj partii posterioare, dar Pininfarina a fost hotarat sa faca treaba ca la carte.
Prin urmare au fost adaugate doua usi, doua scaune, iar ampatamentul a fost marit cu 20 centimetri. Pare simplu, nu? Nu e chiar asa. De la stalpul parbrizului pana la portbagaj este o masina noua. Pininfarina chiar a stantat serii noilor parti ale caroseriei (cu exceptia hayonului, care este din fibra de carbon). Asa ca finisarea si asamblarea sunt la fel ca ale unei masini de serie, spre deosebire de cele manufacturate.
Din punct de vedere tehnic, nu ar fi fost o problema sa se produca vreo cateva sute de astfel de masini, dar atunci scopul acestui exercitiu ar fi fost pervertit; daca oricine ar cumpara Ferrari Break, atunci nu ar mai fi fost o comanda speciala. Asa cum il vedeti, au fost construite sapte astfel de exemplare. Sase dintre ele au ajuns la Printul Jeffrey al Bruneiului. Din motive necunoscute, Maiestatea Sa nu a mai vrut al saptelea Ferrari. Daca doriti si aveti banii, ar putea fi al vostru. In acest moment masina este de vanzare in Londra, la firma specializata pe Ferrari, Taylor & Crawley Ltd., unde veti plati un milion si ceva de dolari. Da, dar pentru banii astia veti deveni posesorul unicului Ferrari Break cu un portbagaj de 400 litri, care poate rula in afara statului Brunei.
Este foarte putin probabil ca celelalte sase masini sa mai fie vazute, si mai putin probabil sa fie revandute. Poate ca nici Pininfarina nu va mai construi o astfel de masina, pe comanda speciala, pentru ca acest lucru inseamna foarte mult timp consumat si foarte multi bani. Acest Ferrari (cel din Londra) ar putea deveni ultimul Ferrari construit la comanda.
Sursa:www.autoshow.ro