Fenomenul Regina – Din culisele unui megasucces

Apropo.ro / 15.06.2009, 00:00
Fenomenul Regina - Din culisele unui megasucces
Ultima întîlnire cu cea mai iubită telenovelă din România este aşteptată cu emoţie de către toţi telespectatorii. Pe 18 iunie, Acasă TV difuzează ultimul episod din ”Regina”, un fenomen în lumea televiziunii din România.

În spatele acestui megasucces, stau sute de ore de filmare, o distribuţie de zile mari, o echipă tehnică formată din profesionişti şi investiţii substanţiale în decoruri şi costume. Chiar dacă se apropie finalul, fanii telenovelei vor avea parte de o surpriză…

“Regina” a adunat în faţa micului ecran milioane de români care au urmărit cu sufletul la gură poveştile în care mulţi dintre ei s-au regăsit. Cei 150 de actori, printre care se regăsesc nume ce au făcut istorie în lumea teatrului şi a filmului, au pus tot ce aveau mai bun în personajele lor timp de 213 zile de filmare, iar telespectatorii au apreciat munca lor în fiecare dintre cele 7022 de secvenţe.

Povestea de iubire dintre Regina (Diana Dumitrescu) şi Cosmin (Bogdan Albulescu) a ajuns chiar în oraşul îndrăgostiţilor – Paris, cea a Rozei (Nicoleta Luciu) şi a lui Thierry (Cabral Ibacka) i-a purtat pe cei din faţa televizorului pînă în deşertul Sahara, iar secvenţele impresionante filmate la castelul neogotic din Praga au creat o atmosferă de basm.

Decoruri ca la Hollywood

Telenovela “Regina”, produsă de Promance, companie MediaPro Pictures, a avut cele mai scumpe decoruri făcute vreodată în România. Oana Radu, scenografa care a proiectat şatra, casa cu Turnul Eiffel şi spitalul românilor, decoruri care au fascinat telespectatorii în “Inimă de ţigan”, a creat şi noile locaţii din “Regina”. Cea mai mare surpriză a fost palatul lui Don Luciano. “Totul este făcut manual: pereţii pictaţi cu medalioane florale, oglinzile la fel, pînă şi gresia a fost pictată manual.

În afară de o reproducere după Rafael, totul a fost făcut aici. De asemenea, am făcut şi o reproducere după celebra , care se află în sufragerie. S-au făcut lucruri foarte complexe, adevarate opere de artă”, mărturiseşte sceno­grafa. Stilistul Radu Mada, care a ales ţinutele din toate producţiile Acasă TV de pînă acum, s-a ocupat şi de costumele din “Regina” – peste 100 de piese vestimentare ţigăneşti şi 150 de bijuterii.

Poveştirile Reginei

Din 20 iunie, în fiecare sîmbătă, Acasă TV va difuza emisiunea “Poveştirile Reginei”, un program amplu care va spune povestea din spatele poveştii care a fascinat o ţară întreagă. În cele opt ediţii speciale, se vor dezvălui secvenţe dramatice, scene comice petrecute în spatele camerelor de luat vederi la filmarea unor secvenţe importante, imagini care nu au apărut pe micul ecran, filmări în locaţii spectaculoase precum Franţa, Tunisia şi Cehia. Cabral va fi gazda perfectă şi totodată cel care îi va invita pe telespectatori să intre în culisele celei mai iubite telenovele.

”Poveştirile Reginei” vor prezenta şi imagini inedite din viaţa actorilor care joacă în serial. Botezul fiului Nicoletei Luciu sau cel al micuţei Ruxandra Papadopol au strîns laolaltă întreaga familie din Buftea, care a demonstrat că ştie să se distreze şi pe platouri şi în afara lor.

Audienţe record


Încă de la lansare, tele­novela ”Regina” a fost lider de audienţă, fiind cel mai vizionat se­rial din România. Astfel, Acasă TV a înregistrat în luna mai o medie de 8,1 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 19,4%. Minu­tul de aur a fost înregis­trat pe 6 mai, la 21.59, cînd la “Regina” se uitau în medie aproape un mi­lion jumătate de teles­pec­tatori din mediul ur­ban.

“Regina” a fost pe lo­cul 1 în topul au­dien­ţe­lor şi în rîndul femeilor cu vîrste cu­prinse între 15 şi 49 de ani din mediul ur­ban, Acasă TV în­re­gis­trînd o medie de 9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 25%. Vîrful de audien­ţă a fost înregistrat pe 6 mai, la 21.59, cînd Acasă TV măsura 15,5 puncte de rating şi o cotă de piaţă impre­sionantă de 37,9%.

Şi la nivelul întregii popu­laţii, “Regina” a fost cel mai vizionat serial din România, cu o medie de 7,9 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 20,4%. Minutul de aur înregis­trat pe acest target a fost înregistrat pe 4 mai, la 22.04, cînd la Acasă TV se uitau aproa­pe două mili­oane şi jumătate de tele­spectatori.