Un nou experiment de teren realizat de cercetătorii de la Universitatea din Chicago și la Universitatea din California, Berkeley, a testat motivațiile oamenilor de a oferi, ca răspuns la presiunile sociale sau ca urmare a unei atitudini de altruism.
În cadrul studiului, cercetătorii au vizitat mai multe cartiere pentru a strânge bani pentru spitalul local de copii și o organizație de mediu non-profit.
Într-o parte a studiului, vizitele erau anunțate. În celelalte două părți ale studiului, oamenii au primit fluturași anunțând solicitarea pentru ziua următoare sau pentru a da oamenilor posibilitatea să decidă pentru contribuția lor.
„Pliantul a scăzut ponderea persoanelor care au răspuns la ușă, în raport cu persoanele care nu au fost avertizate de vizită, dar nu a afectat cota persoanelor care și-au oferit sprijinul„ au spus John List, economist la UChicago și Homer J.Livingston, expert în filantropie.
Atunci când au fost oferite opțiuni, a scăzut atât cota celor care au răspuns la ușă, cât și ponderea persoanelor care și-au oferit sprijinul.
Scăderea în spiritul caritabil al femeilor au condus în mare măsură la această schimbare.
Aproximativ 3% dintre femei și bărbați au oferit bani atunci când vizita a fost neanțuntată. Atunci când a fost introdusă opțiunea, numărul bărbaților a scăzut ușor, în timp ce numărul femeilor s-a redus la jumătate față de nivelul anterior.
Când oamenii de știință an analizat datele și altor studii pentru a determina distribuția specifică genului în ceea ce privește altruismul, au descoperit că femeile sunt mult mai în cumpănă atunci când vine vorba de a dona pentru o cauză nobilă, prin urmare renunță mai ușor dacă au șansa.