Deseori neglijam senzatiile reale oferite de masina, informatiile pe care ea ni le transmite, asta in cazul in care constructorul a mai pastrat spirit pentru creatia sa si nu a transformat-o intr-un banal PRODUS de marketing. O masina a fost, mai este (la unii contructori) si va ramane (la putini dintre ei) un distilator de senzatii, o sursa de bucurie, o placere adulta privita cu ochi de copil – sau ce-o mai fi ramas din copilul acela in adultii care suntem azi. BMW a fost si este un constructor de masini care respecta pasiunea, ba chiar o accentueaza, atasandu-i diverse declinari ale literei M si nu numai. Motoare pe benzina in sase cilindri a caror melodie iti incanta auzul si a caror putere iti sporeste ritmul cardiac. Echilibrul dinamic aproape perfect, venit din grija pentru repartitia maselor, si senzatiile pure ce se simt in volan te fac sa vrei sa continui aventura. Dar diesel-ul unde e in aceasta ecuatie? Stiti bine ca nu voi deveni niciodata un iubitor al motoarelor cu aprindere prin compresie, insa nici nu neg fantasticele performante atinse de acestea si nici confortul la utilizare pe care il ofera, asa ca am hotarat sa fac un drum mai lung, cu un 330Xd nou-nout. Doar 7 kilometri avea la bord cand l-am preluat, iar asta m-a facut sa nu-l fortez de la inceput, din respect pentru mecanica.
Exteriorul nu aduce nimic nou cu aceasta motorizare si, cu toate ca stopurile continua sa nu-mi placa deloc, masina ma cucereste in rest, chit ca nu mi-as cumpara-o in acest argintiu banalizat. Culoarea masinii este un aspect important, care nu trebuie neglijat. Un albastru Mistic sau un rosu Barrique, asortat cu cele mai mari roti disponibile, ar face toti banii, impreuna cu un interior din piele de culoare deshisa. Suuper!
Liniile caroseriei accentueaza senzatia de sportivitate chiar si cand masina sta pe loc, iar interiorul da exemplu de cata grija trebuie acordata soferului. Pozitia de condus este efectiv fara gresala, multumita multiplelor reglaje ale scaunului. Instalat eficient, prins in centuri, ras, frezat, arunc o privire bordului, care, din pacate, a renuntat la orientarea tipica a consolei spre sofer. Why? Era chiar o treaba buna si un trademark BMW. Oare s-au plans pasagerii de pe locul fata? Trebuie sa fim politically correct fata de ei? Sa aiba acces egal la informatii? Poate vor si un volanÂ… Instrumentele de bord sunt elegante si foarte lizibile, insa cred ca au fost reduse la conditia de elemente de stricta necesitate, ajungandu-se la un simplism usor exagerat, iar celebrul litrometru iti cam strica ziua daca te uiti la el, chiar si atunci cand combustibilul e motorina.
Citeste mai mult in ProMotor