Familie mare, dupa buget

Apropo.ro / 23.02.2004, 14:07
Familie mare, dupa buget
Mazda3 si-a diversificat oferta din segmentul compact printr-o noua versiune de caroserie si doua propulsoare noi: 1.4 MZR benzina si 1.6 MZ-CD diesel. In urma testului oficial suntem in masura de a va dezvalui primele impresii. Ce credeti, ne-a placut? Pentru lansarea oficiala, Mazda a

Mazda3 si-a diversificat oferta din segmentul compact printr-o noua versiune de caroserie si doua propulsoare noi: 1.4 MZR benzina si 1.6 MZ-CD diesel. In urma testului oficial suntem in masura de a va dezvalui primele impresii. Ce credeti, ne-a placut?

Pentru lansarea oficiala, Mazda a apelat la celebrul fotograf francez Dingo. Cunoscut de 30 ani in lumea auto, acesta s-a impus printr-un stil inconfundabil si inimitabil. Pentru a va face o idee despre harul sau am recurs la ilustrarea materialului cu imortalizari semnate de Dingo. Dar haideti sa vorbim despre Mazda3 Sedan! La primul contact, am remarcat cu usurinta perfecta integrare al celui de-al treilea volum. Varianta sedan se evidentiaza prin umerii laterali estompati, blocurile optice aplatizate, precum si calandrul mai mic. Spatele scurt, plafonul rotunjit si portbagajul inalt finalizat cu blocuri optice proeminente care „imbraca” colturile caroseriei, intregesc senzatia de unitar.

Odata patrunsi in habitaclu, am remarcat rapid pastrarea ideii cadranelor de bord rotunde intrepatrunse si volanul de tip sport cu trei brate. Acomodarea soferului cu postul de condus se realizeaza instantaneu datorita mai ales dispunerii ergonomice a instrumentarului de bord, cu butoane mari si intuitive. Totusi, dimensiunile lunetei sunt doar suficiente, o supradimensionare a acesteia s-ar fi rasfrant inevitabil in volumul portbagajului. Oricare ar fi statura soferului, acesta isi poate regasi cu usurinta pozitia optima de condus datorita posibilitatii reglarii scaunului, precum si a ajustarii coloanei de directie. Scaunele sunt confortabile si au o buna sustinere laterala, evidentiata mai ales la abordarea in „vana” a unor trasee virajate. Totusi, frana de mana este pozitionata cam departe de sofer, insa nu putem spune ca e un dezavantaj, deoarece solutia infraneaza accesele de teribilism ale unor „experti”. Pe locurile din spate, am putut profita de un confort foarte bun datorat intr-o mare masura ampatamentului generos de 2640 mm. Interesant este portbagajul de 413 litri, care nu impresioneaza atat prin volum, cat prin configuratie si posibilitatea suplimentarii cu inca 262 de litri dupa rabatarea banchetei.

La drum, Mazda3 Sedan ne-a facut impresia unui autoturism confortabil si facil de condus in trafic. Pentru a preveni orice incident rutier la abordarea unui condus la limita, Mazda3 Sedan este echipata cu: ABS cu EBD in standard si controlul stabilitatii DSC in optiune.

Diesel-ul testat de 1560 cmc are un demaraj bun, iar etajarea cutiei de viteze in 5 trepte nu necesita retrogradari frecvente pentru reprize „sanatoase”. Mare atentie atunci cand va opriti la un semafor! Veti putea fi indus in eroare de „sunetul” molcom al celor 109 CP si sa incercati sa reporniti motorul. Vina principala ii revine bunei antifonari a habitaclului si a silentiozitatii in functionare. Insa marea surpriza vine atunci cand vreti sa alimentati deoarece cu un plin de rezervor va veti vedea nevoit sa rulati 1.100 de km!

Dupa cum vedeti, Mazda3 Sedan diesel are destule avantaje, iar ajutat de o strategie de marketing adaptata pietei noastre va avea cu siguranta un cuvant greu in segmentul compactelor sedan. Perfect posibil!

Autoshow

Tags: