Cazul s-a încheiat luna trecută, însă detaliile au fost făcute publice de abia acum.
Sponsored Stories, un serviciu lansat la începutul anului 2011, permitea Facebook să monetizeze like-urile, mesajele și check-in-urile oamenilor vânzându-le drept reclame pe timeline-urile prietenilor.
De exemplu, Angel Fraley – un reclamant în acest caz – a dat Like paginii de profil Rosetta Stone pentru a obține un software demo.
Imediat după această acțiune, toti prietenii au avut mesaje publicate pe timeline-urile personale că Angel Fraley a dat like unei pagini.
Conform CEO Facebook, Mark Zuckerberg, recomandările din partea unor prieteni de încredere sunt echivalentul Sfântului Graal pentru piața de publicitate, așa că reclamanții au decis că valorează mai mult decât o reclamă pentru marea rețea de socializare.
Deși în Codul Civil din California este ilegal să folosești numele, vocea, semnătura, fotografia sau alte aspecte ale unei persoane pentru scopuri comerciale, fără consimțământ, Facebook a apelat la termenii și condițiile site-ului de socializare pentru a contracara acest aspect, userii oferindu-le acest consimțământ atunci când semnează că sunt de acord.
Fără să o mai lungească, Facebook a decis să plătească suma de 10 milioane de dolari, astfel încheind un proces care ar fi putut lua proporții mari și care ar fi putut costa compania chiar și 1 miliard de dolari.