Consumul total de energie al Facebook, de anul trecut, a măsurat 532 de milioane de kilowatti pe oră. Din totalul acesta scădem 36% pe care compania îi procură din surse nucleare și regenerabile și rezultă 285.000 de tone metrice de CO2 emise.
Este o cifră imensă, dar pusă lângă cifrele Google din 2010 de 1,5 milioane de tone metrice de CO2 putem face și un raport al forțelor de emisie.
Putem spune, ca o concluzie, că este mai eficient pentru pământ să chat-uim cu prietenii pe Facebook decât să facem o căutare pe Google? Facebook sigur și-ar dori asta, anunțând într-un mesaj pe blog-ul oficial că au scăzut emisia la 269 de grame de CO2 per utilizator activ și ca factor de comparație ei spun că un utilizator activ de Facebook, timp de 1 an de zile, este echivalentul unui pahar de vin sau a unei cafe latte (ca emisie de carbon in atmosferă).
Totul sună bine până când înmulțim cu 955 de milioane de utilizatori activi pe toată planeta.
Totuși liderii organizațiilor de protecție a mediului sunt încântați de aceste cifre, iar Facebook dorește să își mărească sursele de energie regenerabilă la 25%, însă asta va mai dura ceva timp.