Facebook a blocat accesul la știri pe platformă în Australia
Facebook a blocat accesul la știri pe platformă în Australia, ca reacție la intenția guvernului de a adopta un nou cod prin care să oblige giganții tehnologici să plătească grupurilor de media locale pentru dreptul de a le utiliza conținuturile. Utilizatorii australieni nu mai pot să vizualizeze sau să distribuie link-uri de știri locale ori internaționale pe platforma Facebook.
„Legea propusă înțelege greșit relația dintre platforma noastră și editorii care o utilizează pentru a distribui știri”, a declarat William Easton, directorul regional Facebook Australia și Noua Zeelandă, într-un mesaj publicat pe site-ul companiei. „Ne-a lăsat să ne confruntăm cu o alegere cruntă: să încercăm să respectăm o lege care ignoră realitățile acestei relații sau să nu mai permitem conținut de știri pe serviciile noastre din Australia. Cu inima grea, o alegem pe aceasta din urmă”, a adăugat Easton.
Decizia a fost întâmpinată cu un val de critici, mai ales din partea serviciilor de urgență din Australia, care se bazează pe platforma de socializare online pentru a transmite informații vitale despre incendii, inundații, condiții meteo extremă și pandemie, printre alte probleme de interes local și siguranță publică, potrivit The Hollywood Reporter.
„Facebook a greșit. Acțiunile Facebook au fost inutile și îi vor afecta reputația aici în Australia”, a declarat trezorierul Josh Frydenberg într-o conferință de presă care a avut loc miercuri la Canberra. „Decizia lor de a bloca accesul australienilor la site-urile guvernamentale – fie că este vorba despre sprijin în contextul pandemiei, sănătate mintală, servicii de urgență, Oficiul de Meteorologie – nu a fost complet legată de codul media, care încă nu a trecut prin Senat”, a adăugat Frydenberg.
Reacția unilaterală a Facebook la propunerea de cod media diferă de atitudinea Google, care, după o poziție inițial intransigentă și amenințări cu eliminarea serviciilor sale din Australia, este în prezent în negocieri cu guvernul și a încheiat câteva acorduri cu companii de profil locale, a spus Frydenberg.
CITEȘTE ȘI: Google amenință că va bloca motorul de căutare în Australia dacă este obligat să plătească pentru știri
Foto: Profimedia Images