Face lift Defender
Schimbarile au vizat motorul, cutia de viteze si interiorul. Exteriorul a fost lasat in pace, dar e mai bine asa, pentru ca ar fi fost un sacrilegiu daca o eventuala „interventie” ar fi dat gres. Singura diferenta, care se poate remarca, este grila radiatorului care este impinsa mai in fata, la modelele dotate cu aer conditionat.
Una din noutatile absolute se gaseste sub capota, unde in locul propulsorului de origine BMW a sosit unul imprumutat de la Ford, mai precis de la utilitara Transit. Configuratia cu patru cilindri a ramas, dar cilindreea este mai mica cu 100 cmc (2,4 litri), in timp ce puterea maxima este tot de 122 CP. Britanicii afirma ca avantajul noului motor este faptul ca livreaza peste 60% din momentul maxim, in mod constant, pe o plaja larga de turatie: 2.200-4.350 rpm. Pentru ca toata aceasta putere sa poata fi exploatata in conditii optime si cutia de viteze este noua. Mai mult, mecanismul, ce raspunde la apelativul GFT MT 82, are sase trepte in loc de cinci ca in trecut. Avantajele declarate sunt multiple: de la elasticitatea mai buna (in orice conditii de rulare) pana la economia de combustibil.
Interventia cu adevarat de substanta s-a facut la interior. Defender-ul n-a fost niciodata o limuzina de lux si am avut ocazia sa simt asta pe pielea mea cand am fost la un test drive in iarna.
Citeste mai mult in ProMotor