O data cu lansarea in premiera mondiala a modelului Getz, la Salonul Auto de la Geneva, Hyundai intra in competitia acerba de la clasa mica. Cei zece ani petrecuti de Hyundai pe piata europena sunt celebrati prin atacarea unor nume precum 206 sau Fiesta
Cum clasa mica este un segment de piata in plina ascensiune in Europa, Hyundai a fost nevoita sa realizeze modelul Getz pentru a fi prezenta in acest segment cu un automobil ce poate aspira la unul dintre locurile fruntase ale clasei.
Design-ul micutului sud-corean este imprumutat de la concept car-ul TB, prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Tokyo. Getz beneficiaza de o versiune mai evoluata a platformei conceptului Clix. O prima privire aruncata asupra lui Getz te duce cu gandul la Matrix, micul Hyundai semanand cu o versiune in miniatura a monovolumului desenat de Pininfarina.
La exterior ochiul se bucura de vederea unui design axat pe linii simple ce ii ofera lui Getz o imagine puternica si dau senaztie de spatiu. Nici cand au proiectat interiorul designerii nu au uitat de cerintele segmentului si au realizat un habitaclu cu o nota simpla, insa extrem de practic si de functional. Un element ce modifica interiorul micului Hyundai si care nu prea se regaseste la colegii de clasa este posibilitatea de rabatare a scaunelor spate pana la nivelul podelei.
Modularitatea interiorului il face pe Getz unul din cele mai versatile automobile din clasa mica. Cei care-l vor achizitiona pe Getz pot alege unul din cele patru motoare puse la dispozitie de Hyundai. Astfel pe lista propulsoarelor sunt trecute trei motoare pe benzina si unul diesel.
Cei de la Hyundai sunt increzatori in sasele pe care le are Getz la clasa mica si spera ca in primul an de productie sa vanda 77.000 de unitati. Pentru a nu se dezice de la faptul ca Getz este o masina realizata pentru piata europeana, 80% din unitatile produse vor fi destinate pietei auto de pe batranul continent.
Sursa: www.autoshow.ro