Proiectul Legii educației a fost realizat în martie de un grup de parlamentari, iar ulterior au mai fost și alte variante, una în aprilie, iar o ultima la sfârșitul lunii mai. Inițiativa legislativă, aflată pe agenda Parlamentului, este punctul de plecare al dezbaterilor pentru noua Lege a educației.
Prin proiect sunt propuse mai multe modificări, unele fiind o revenire la sistemul existent cu mai mulți ani ani în urmă, cum ar fi grupa pregătitoare la grădiniță, dar și evaluarea la finalul clasei a VIII-a la mai multe materii, cu unele probe susținute în timpul anului școlar.
Astfel, potrivit proiectului inițiat de un grup de parlamentari, sistemul național de învățământ preuniversitar cuprinde: educația timpurie (0-6 ani), formată din nivelul antepreșcolar (0-3 ani) și învățământul preșcolar (3-6 ani), ce include grupa mică, grupa mijlocie și grupa mare pregătitoare; învățământul primar, cu clasele I-IV; învățământul secundar, cu învățământul secundar inferior sau gimnazial (clasele V-VIII) și învățământul secundar superior sau liceal (clasele IX-XII), ce include filierele teoretică, vocațională și tehnologică; învățământul profesional, cu anii I și II. Urmează învățământul terțiar non-universitar, care cuprinde învățământul postliceal, cu durata între unu și doi ani.
Citeste mai mult aici!