Evita supraincalzirea motorului

29 03. 2002, 11:15
Mergi cu masina si observi iesind de sub capota un firicel de fum. Trage pe dreapta, deschide capota si arunca o privire in interior. Daca in urma acestei inspectii iti dai seama ca motorul este atat de incins incat poti sa faci o omleta pe el sa stii ca motorul e supraincalzit. Afla care

Mergi cu masina si observi iesind de sub capota un firicel de fum. Trage pe dreapta, deschide capota si arunca o privire in interior. Daca in urma acestei inspectii iti dai seama ca motorul este atat de incins incat poti sa faci o omleta pe el sa stii ca motorul e supraincalzit. Afla care sunt cauzele acestui incident

Cauzele pentru care motorul se supraincalzeste:

– sistemul de racire este obturat;

– pierderi lichid racire. Acestea pot proveni de la: pompa de apa defecta, radiator racire sau radiator caldura fisurat, racordare sistem racire deteriorat, termostat defect, termocontact apa defect, motor electric ventilator defect, buson radiator sau supapa vas expansiune defecte, etc.

– garnitura de chiuloasa arsa;

– chiuloasa fisurata;

– curea ventilator slaba.

Dupa cum stii paza buna trece primejdia rea. De aceea, pentru a nu te afla in situatia de a sari pe motor cu extinctorul, este bine sa faci un control periodic, intr-un service specializat, al tuturor cauzelor enumerate mai sus, mai ales daca pleci la un drum lung. Inca ceva. Cand ai plecat la service pune-ti mai multi bani in buzunar pentru ca daca se descopera vreo piesa defecta aceasta trebuie inlocuita imediat.

Sursa: Service CICLOP