EU CU SORA MEA MAI MICA
Maggie (Cameron Diaz) este o fata petrecareața care abia a promovat liceul, schimba slujbele ca pe ciorapi și crede ca cea mai importanta calitate a sa este atractivitatea pentru sexul opus. Situația ei de șomera o lasa virtual fara casa, în timp ce ea se perinda între canapeaua prietenilor și casa rudelor ei. Fara încredere în capacitațile ei intelectuale, ea prețuiește mai mult machiajul decât carțile și are un talent înnascut pentru alegerea hainelor și accesoriilor perfecte pentru orice ocazie.
Rose (Toni Collette) este un avocat educat la Princeton care lucreaza la o firma de avocatura de top din Philadelphia. Frumosul ei decorat apartament antebelic este locul ei favorit pentru a scapa de lumea exterioara. Cu felul ei de a munci pe rupte, ea se lupta constant cu grautatea corporala și nu se simte niciodata confortabil în hainele pe care le poarta. Scazuta sa încredere în sine în ceea ce privește înfațișarea fizica a dus la o viața fara întâlniri romantice. Singura ei bucurie în viața sunt pantofii (deoarece întotdeauna i se potrivesc), dar din nefericire ea are puține șanse de a îi scoate din dulap.
Dupa o cadere dezastruoasa, cele doua surori calatoresc pe un drum cu hârtoape în care învața sa se apreciere adevarata una pe cealalta – ajuate de-a lungul drumului de descoperirea unei bunici din partea mamei (Shirley MacLaine) pe care o credeau moarta. Prin intermediul regagasirii bunicii lor, Ella, Maggie și Rose învața cum sa se împace cu ele înseși și una cu cealata.
Munca de maestru a regizorului Curtis Hanson în filme precum „L.A. Confidential”, „Wonder Boys” și „8 Mile”, i-ar putea lasa cuiva impresia de lume care se învârte în jurul femeii în EU CU SORA MEA MAI MICA ca fiind un punct de plecare pentru autorul filmului. Dar Hanson vede lucrurile altfel. „EU CU SORA MEA MAI MICA” nu este foarte diferit fața de celelale filme ale mele, deoarece toate aceste filme sunt despre personaje care se lupta sa înțeleaga ceea ce își fac ele cu mâna lor și ceea ce își fac ele vieții lor, personaje care tânjesc dupa o legatura umana și familiala.
Când și-a asumat sarcina de a adapta romanul lui Weiner, scenarista Susannah Grant(„Erin Bronckovich”) a fost atrasa de catre bogata și totuși dureroasa relație dintre cele doua surori. „Adevarul este ca persoana care te știe cel mai bine este persoana pe care o poți rani cel mai tare „, explica ea. „Acesta este riscul pe care ți-l asumi când iubești ; dar riscul de a nu iubi este mai mare deoarece aceasta înseamna o singuratate oribila. La început majoritatea personajelor din poveste sunt într-un fel „de fântâna de singuratate”- suferind de aceași izolare”.
„Ceea ce este atât de extraordinar în legatura cu aceste doua surori”, spune Curtis Hanson, „este faptul ca de o parte ele sunt diferite. Maggie este frumoasa, dar crede ca este proasta. Rose este o persoana care reușește în viața pe plan profesional și crede ca este urâta. Dar de fapt ele sunt doua parți ale aceleași monede. Ele sunt legate prin dependența lor mutuala, prin deprinderi, prin dragoste. Si nu se întâmpla decât atunci când trauma le desparte și sunt obligate sa funcționeze ca ențitați individuale, care de fapt le elibereaza, permițându-le sa mearga pe drumul lor, și într-un fel sa – și decopere adevaratul sine.”
„Când o cunoaștem pe Maggie, ea este o persoana care întotdeauna ia dar nu niciodata înapoi”, spune Carol Fenelon. „Dar în timpul calatoriei ei, capacitatea imensa pentru empatie a lui Maggie începe sa iasa la iveala. Este în cele din urma abilitatea ei de a înțelege ceea ce înseamna sa fii în locul altcuiva lucrul ce aprinde dorința ei de a se oferi altora … bunicii ei, Profesorului, femeii în vârsta din comunitatea pensionarilor, și lui Rose.”
„Interpretarea pe care o ofera Cameron personajului Maggie este cu adevarat magica. Es aduce rolului o mare înțelegere despre cum atractivitatea poate fi o calitate în societatea noastra”, spune Hanson. „De asemenea ea știe cum aparențele pot reprezenta o masca. Lucrul minunat în ceea ce privește înterpretarea ei este felul în care pune în lumina temerile lui Maggie, insecuritatea și vulnerabilitatea. Chiar și atunci când Maggie face lucruri oribile, lucruri de nepovestit, lucruri pe care niciodata nu le-ai face unei surori, Cameron ne face sa credem ca în interiorul ei este ceva bun. Îți poți da seama ca Maggie dorește sa fie considerata ceva mai mult decât o fata draguța sau fata cu un corp superb. Ai sentimente pentru Maggie deoareceîți dai seama ca ea vrea sa realizeze ceva, și îți dai seama cum lipsa ei de încredere în sine face acest lucru atât de dificil”.
De mult timp Hanson este un admirator al talentului lui Collette, în special abilitatea ei cameleonica de a se transpune complet în ceea ce personajele ei reprezinta. „Toni ia ceea ce se descopera în timpul repetițiilor și apoi continua sa sape în cele mai ascunse colțuri ale personajului ei. Când vine vremea sa filmam, nuanțele subtile pe care le aduce personajului deseori îți taie respirația.”
Collette explica ca dependența lui Rose pentru pantofi reprezinta o parte importanta a personajului ei. „Nu se poate trata cu haine deoarece ele îi aduc aminte ca este grasa și ca nu îi place corpul ei”, spune Collette. „Dar picioarele nu cresc mai mai mari, deci pantofii se vor potrivi mereu. Ea are pantofi în dulap, unii fiind înca în cutiile lor. Sunt neatinși, în spatele ușilor închise. Și totuși pot fi purtați într-o buna zi. Ei sunt precum Rose, care este așa de frumoasa dar atât de acoperita.”
Deși Rose pare sa fie inconștieanta de farmecele ei la începutul filmului, Simon Stein le vede foarte limpede. Collette își amintește urmarirea lui Simon pentru Rose: „Ea o gasește șocanta și de asemenea foarte înspaimântatoare. Simon este un om draguț și tacut, genul pe care nu obișnuiești sa îl privești prea mult. El o urmarește pe Rose de o lunga perioada de timp și de îndata ce ea deschide puțin ușa el intra. La început ea nu este interesata, dar cu cât îl cunoaște mai mult, cu atât mai mult își da seama ce suflet frumos are. Simon o ajuta sa-și descopere propriile calitați minunate pe care ea nu le-a recunoscut niciodata înainte, și descopera ca Simon este într-adevar dragostea vieții ei.”
Mark Feurstein interpreteaza rolul lui Simon, al carui bun simț și dragoste pentru Rose îi aduce în cele din urma fericirea pe care o dorea atât de mult. „Simon chiar este foarte simplu”, spune Feurstein. „Îi place mâncarea , echipa Sixers, legea, politica – și Rose. Și când în cele din urma o determina sa îi raspunda, va face tot ce îi sta în putere sa o pastreze. El nu înțelege dorința lui Rose de a avea viața altcuiva. El este foarte pragmatic. Simon crede ca de îndata ce realizezi ca aceasta este viața ta și ca ea este compusa din alegeri, cu cât accepți mai devreme acest fapt, cu atât mai fericit vei fi.”
Maggie și Rose nu sunt singurele femei care se dezvolta în poveste. Catalizatorul transformarii lor – bunica lor, Ella Hirsch – de asemenea sufera schimbarii semnificative.
Ella a avut a fiica – mama lui Maggie și a lui Rose – care a suferit de dezordine bipolara. Ea a simțit întotdeauna ca și-a dezamagit fiica și se teme ca ea este vinovata de moartea fiicei ei. Ella nu își permite niciodata sa se gândeasca la aceasta.
În rolul Ellei este câștigatoarea de Pemiul Academiei Shirley MacLaine, care își realizeaza ca facând EU CU SORA MEA MAI MICA la fostul Goldwin Studios acest lucru”i-a trezit amintiri din trecut.” Nu doar interiorul casei Ellei a fost construit pe aceași scena unde ea a filmat „The Apartment”, dar camera de repetiție pe care Hanson și distribuția au folosit-o a fost camera de schimb lui MacLaine în timpul producției „The Apartment”, „The Children’s Hour” și „Irma La Douce.”
Dar EU CU SORA MEA MAI MICA a reprezentat ceva mai mult decât o simpla excursie pe calea amintirilor pentru legendara actrița. „Am fost atât de fericita sa lucrez la o piesa orientata dupa evoluția personajului ca o variație”, spune MacLaine. „Ella traiește într-o comunitate unde totul este perfect, foarte îngrijitși curat și confortabil. Nu îi place sa-și confrunte sentimentele proprii sau sentimentul de a fi fost izgonita din viața nepoatelor ei. Ea este pe cont propriu, nu se daruiește deci are un fel de cortina peste fațada. Nu am jucat niciodata un rol ca acesta, și poate fi înspaimântator deoarece este autentic de subtil. Aceasta, plus o conversație la început pe care am avut-o cu cu Curtis în care el a spus ca dorește o interpretare foarte calma, m-a atras catre acest rol.”
„Am fost incitat în legatura cu posibilitatea ca Shirley MacLaine sa o interpreteze pe Ella”, spune Hanson, „în parte deoarece ea este o personalitate și o actrița atât de puternica. Am fost interesat de ceea ce se putea întâmpla daca își aducea acel talent și personalitate la un personaj potențial plin de senzualitate și viața, care este complet izgonit și caruia îi sunt ignorate propriile nevoi în timp ce are grija de alții.”
DESPRE DISTRIBUȚIE
CAMERON DIAZ Maggie Feller) și-a facut debutul la vârsta de 21 de ani, captivând spectatorii în rolul femeii fatale Tina Carlisle alaturi de Jim Carrey în „The Mask”. Dupa „The Mask”, Diaz a ales un mic film independent numit „The Last Supper”.
A treia apariție a ei povestea de dragoste ciudata „Felling Minnesota” ,scrisa de catre scriitorul/regizor Steven Baigelman, în care joaca alaturi de Keanu Reeves și Vincent D’Onofrio, în rolul unei mirese albe nefericite care se îndragostește de cumnatul ei. Diaz a continuat înterpretând o new-york-eza rece și manipulativa în comedia romantica a lui Eduard Burn „She’s the One”, pe care a scris-o, a regizat-o și a jucat în ea. Dupa aceea a jucat alaturi de Harvey Keitel și Craig Sheffer în thriller-ul „Head Above Water.”
În 1996, Diaz a fost numita ShoWest’s Female Star of Tomorrow (Starul Feminin de Mâine ShoWest) de catre National Association of Theatres Owners (Asociația Naționala a Proprietarilor de Teatre). În 1997, ea a jucat alaturi de Julia Roberts, Dermont Mulroney și Rupert Everett în ” My Best Friend’s Wedding”, care a devenit unul dintre primele zece filme cele mai profitabile ale anului. Interpretarea din acest i-a adus premiul BlockBuster Entertainment Award pentru Cea Mai Buna Actrița în Rol Secundar într-o Comedie.
În continuare, Diaz a jucat alaturi de Ewan McGregor în filmul lui Danny Boyle „A Life Less Extraordinary” în rolul unei fete bogate, nefericita și rasfațata, care se îndragostește de un îngrijitor care accidental o rapește.
Pentru interpretarea rolului principal în comedia romantica „There’s Something About Mary”, regizat de Peter și Bobby Farrelly, Diaz a fost onorata cu Premiul New York Critics Circle (Premiul Criticilor de Film New York) pentru Cea Mai Buna Actrița. De asemenea a primit o nominalizare pentru Golden Globe (Globul de Aur), premiul American Comedy Award, premiul Blockbuster Entertainment Award și premiul MTV Movie Award pentru Cea Mai Buna Interpretare Feminina, ca și premiul olandez Rembrandt Award pentru Cea Mai Buna Actrița.
Dupa comedia neagra a lui Peter Berg „Very Bad Things”, Diaz a jucat în filmul aclamat critic „Being John Malkovich” , alaturi de John Cusack, Catherine Keener și John Malkovich, regizat de nominalizatul la Premiul Academiei, Spike Jonze. Diaz a fost nominalizata pentru Golden Globe (Globul de Aur), pentru Screen Actors Guild Award și pentru British Academy of Film (BAFTA) Award.
În producția lui Oliver Stone „Any Given Sunday”, Diaz joaca alaturi de Al Pacino, Jamie Fox, Dennis Quaid, LL Cool J, James Woods și Ann-Margret, în rolul unei dure tinere proprietare a unei echipe de fotbal profesionist. Interpretarea ei i-a adus premiul Blockbuster Entertainment Award pentru Cea Mai Buna Actrița într-o Drama.
Urmatoarea apariție a fost în filmul „CharlieÂ’s Angels” alaturi de Drew Barrymore și Lucy Liu, versiunea pe marile ecrane a serialului de televiziune din anii 1970. Regizat de McG, filmul a depașit recordul național de încasari pentru o zi din timpul saptamânii și a încasat peste 300 de milioane de $ în întreaga lume. „CharliesÂ’s Angels” a câștigat un premiu Blockbuster Entertainment Award și Diaz a fost nominlizata pentru Cea Mai Buna Secvența de Dans la premiile MTV Movie Awards. În 2003, Diaz, Drew Barrymore și Lucy Liu s-au întâlnit cu regizorul McG pentru a relua rolurile din „CharlieÂ’s Angels” în noul film „CharlieÂ’s Angels: Full Trottlee”. Filmul a încasat peste 250 de milioane de $ în întrega lume.
Diaz a fost vocea prințesei Fiona filmul animat de mare succes „Shrek” cu Mike Myers, Eddie Murphy și John Litghgow. „Shrek” a fost unul din cele mai de succes filme de orice gen al anului 2001, înregistrând recorduri de încasari și aparând pe listele a zeci de critici drept unul din cele mai bune filme ale acelui an. Urmarea filmului „Shrek 2”, a devenit unul din filmele cu cele mai bune încasari din toata istoria, iar al treilea film „Shrek” urmeaza sa apara în 2007.
Diaz a jucat în filmul lui Cameron Crowe „Vanilla Sky”, alaturi de Tom Cruise, Penelope Cruz, Jason Lee și Kurt Russel. Interpretarea ei a fost nominalizata pentru un premiu Golden Globe Award, un premiu AFI și un premiu SAG iar Diaz a fost desemnata drept Cea Mai Buna Actrița în Rol Secundar de catre Boston Society of Film Critics (Societatea Criticilor de Film Boston).
În 2002, Diaz a jucat în comedia „The Switest Thing” alaturi de Cristina Applegate și Selma Blair. Diaz a fost nominalizatâ pentru un premiu Golden Globe pentru interpretarea ei din filmul nominalizat la Premiul Academiei al lui Martin Scorsese „Gangs of New York”. Filmat într-o locație în Roma, ea a jucat alaturi de Leonardo Di Caprio, Liam Nesson și Daniel Day-Lewis.
TONI COLLETTE (Rose Feller) a facut o impresie extraordinar de buna la Hollywood cu interpretarea femeii disperate și fara de speranța „Muriel Heslop” în filmul lui P.J. Hogan din 1994 „MurielÂ’s Wedding.” Viitoarele proiecte ala lui Collette sunt filmul australian „Like Minds”, alaturi de Richard Roxburgh, unde Collette interpreteaza rolul unui detectiv care investigheaza moartea unui baiat.; și thriller-ul ITC Films „The Night Listener” alaturi de Robin Williams și Sandra Oh, scris și regizat de Terry Anderson. Recent Collette a aparut în producția „Little Miss Sunshine” alaturi de Greg Kinnear; ei interpreteaza rolurile unor parinții de coșmar care își canalizeaza gândurile asupra câștigarii unui concurs de frumusețe de catre fiica lor. De asemenea Collette va juca în thriller-ul negru „You CanÂ’t Come In.” Collette a primit unele din cele mai bune caracterizari ale carierei ei în producția Samuel Goldwin Company „Japanese Story.” În 2002, Collette a jucat în „Changing Lanes”, o poveste despre coincidența și consecvența, alaturi de Ben Affleck și Samuel L. Jackson; în „Dirty Deeds”, un film independent cu povestea petrecându-se în anii 60 în Australia, și în filmul aclamat critic „The Hours”, alaturi de Nicole Kidman, Meryl Streep și Julianne Moore. În 2002, Collette a aparut în filmul dupa un subiect vechi „Shaft” alaturi de Samuel L. Jackson, Vanessa L. Williams și Busta Rhymes. Regizat de John Singleton, filmul a avut încasari foarte bune.
SHIRLEY M LAINE (Ella Hirsch) a jucat în aproape 50 de filme, în nenumarate seriale de televiziune, în propriul ei mini-serial și pe scenele de pe Broadway. Ea a primit un Premiu al Academiei pentru Cea Mai Buna Actrița în 1984 pentru „Terms of Endearment”, dupa ce a primit nominalizari pentru „Some Came Running”, „The Apartment”, „Irma La Douce”, „Turning Point”, și, ca producatoare a „The Other Half of the Sky: A China Memoir,” pe care de asemenea l-a și regizat. Printre numeroasele distincții internaționale, ea a primit 10 premii Goden Globe (Globul de Aur), 2 premii Venice Film Festival (Festivalul de Film de la Veneția), 2 premii Silver Bear Awards (Ursul de Argint) de la Festivalul de Film de la Berlin și în 1999 i-a fost înmânat premiul Ursul de Aur de la Berlin pentru Întreaga Activitate. Aparițiile de la televiziune i-au adus cinci Premii Emmy, printre numeroasele nominalizari pentru cele șase muzicaluri de teleziune. „The Shirley MacLaine Special” i-a adus premiul Golden Rose în Montreaux.
MacLaine și-a facut debutul în 1955 în filmul lui Alfred Hitchcock „The Trouble with Harry”, urmat de „Around the World in 80 Days”, „The Matchmaker”, „Ask Any Girl”, „OceanÂ’s Eleven”. „Can-Can”, „Two Loves”, „The ChildrenÂ’s Hour”, „Two for the Seesaw”, „What a Way to Go”, „John Goldfarb, Please Come Home „, „The Yellow Rolls-Royce”, „Gambit”, „Woman Times Seven”, „Sweet Charity”, „Two Mules for Sister Sara”, „The Possession of Joel Delaney”, „Being There”, „A Change of Seasons” , „Madame Sousatzka”, „Steel Magnolias”, „Postcards from the Edge”, „Used People”, „Wrestling Ernest Hemingway”, „Guarding Tess”, „Mrs. Winterbourne” și „Evening Stars” printre altele. Recent, ea a jucat în filmul Miramax, „Carolina”.
În 1999, ea și-a facut debutul regizoral și a jucat în filmul independent aclamat critic „Bruno” cu Kathy bates, Gary Sinese, Jennifer Tilly, Brett Butler și copilul de 10 ani Alex Linz în rolul principal înterpretând un baiețel al carui simț de individualitate a câștigat respectul semenilor sai.
Autoare de best-seller, MacLaine are 10 carți cunoscute publicate, printre care Out On A Limb, pentru care de asemenea a scris și un mini-serial de succes cu Shirley în rolul propriu, la Televiziunea ABC. Printre celelalte carți sunt cele autobiografice DonÂ’t Fall Off the Mountain; You Can Get There From Here; Dancing in the Light ; ItÂ’s All in the Playing; Going Wihin; A Guide for Inner Transformation; Dance While Zou Can, My Lucky Stars. Dupa rolul Ellei Hirsch, MacLaine a jucat alaturi de Jennifer Aniston, Mark Ruffalo și Kevin Costner în filmul lui Rob Reiner „Rumor Has It”, și cu Nicole Kidman, Will Ferell și Michael Caine în filmul regizorului Nora Ephron „Bewitched”.
MARK FEURESTEIN (Simon Stein) a jucat alaturi de Katie Homes în thriller-ul „Abandon”, regizat de catre cîștigatorul de Premiu Oscar Stephen Gaghan. El l-a interpretat pe partenerul lui Mel Gibson în comedia de succes „What Women Want „. Celelalte apariții ale lui Feuerstein includ „The Muse”, alaturi de Albert Brooks și Sharon Stone, drama „Rules of Engagement”, alaturi de Tommy Lee Jones și Samuel L. Jackson, comedia romantica „Woman On Top”, alaturi de Penelope Cruz și în „Practical Magic” alaturi de Sandra Bullock.
DESPRE PRODUCATORI
CURTIS HANSON (Regizor, Producator) a produs, a fost co-scenarist și a regizat „L.A. Confidential”, care a primit noua nominalizari la Premiile Academiei, incluzând trei nominalizari personale ale lui Hanson pentru Cel Mai Bun Regizor, Cel Mai Bun Film și Cel Mai Bun Scenariu bazata pe alta producție media, pentru ultima categorie câștigând Oscarul.
Hanson a produs și regizat filmul ” 8 Mile” și „Wonder Boys”, care de asemenea i-au adus mai multe nominalizari pentru Premiul Oscar, câștigând la categoria Cel Mai Bun Cântec. Urmatorul sau film este „Lucky You”, o producție Warner Bros. despre miza din lumea pokerului, cu Drew Barrymore, Eric Bana și Eric Duvall.
Printre celelalte filme ale lui Hanson se numara „The River Wild”, „The Hand That Rocks the Cradle”, „Bad Influence”și „The Bedroom Window”, pe care de asemena l-a și scris. Alte scenarii a scris pentru filme ca „White Dog”, „Never Cry Wolf” și „The Silent Partner”.
De asemena, Hanson este și un campion binecunoscut în pastrarea peliculei. El a servit în funcția de Președinte al Arhivei pentru Film și Televiziune UCLA din 1999 și a fost primul câștigator al Film Preservation Award, premiu înmânat de Film Foundation and the Directors Guild of America în 2003.
RIDLEY SCOTT (Producator) este unul dintre cei mai influenți producatori de film ai epocii sale. Cariera sa începe cu succesele din producția publicitara și continua cu expansiunea viziunii sale din filmele sale timpurii și cu succesele sale critice și comerciale ale ultimelor sale proiecte.
Cel mai recent el a produs și regizat „Kingdom of Heaven”, cu Orlando Bloom pentru Twentieth Century Fox. Urmatorul sa proiect este „A Good Year”, pentru Fox 2000 Pictures.
În 20003 regizorul a reeditat clasicul „Blade Runner” pentru apariția pe DVD. Originalul a devenit un clasic al genului SF și unul dintre „tinerele” filme adaugate Arhivei Naționale de Film aflata sub îngrijirea U.S. Library of Congres. De aemenea Scott a reeditat clasicul sau „Alien” care a fost scos anul trecut pentru a celebra aniversarea 25 de ani. Scott a regizat anul trecut pentru Warner Bros. controversatul „Matchstick Men” , cu Nicolas Cage, Sam Rockwell și Alison Lohman. De asemenea în 2003, Scott a fost facut cavaler de catre Regina Angliei.
În 2002, Scott a fost nominalizat pentru Premiul Academiei pentru „Black Hawk Down”pe care l-a regizat și l-a produs alaturi de Jerry Bruckheimer. Afost nominalizat pentru un Premiu al Academiei pentru regizarea fimului „Gladiator”, care a câștigat Premiul Academiei pentru Cel Mai Bun Film în 2004. De asemenea în 2000, Scott a regizat filmul „Hannibal”, ca urmare a filmului lui Thomas Harris „The Silence of the Lambs”, cu Anthony Hopkins și Julianne Moore. Aceste filme nu au facut decât sa-i întareasca poziția de unul dintre cei mai influenți și mai adaptabili producatori de film din prezent, mai de timpuriu confirmat prin filme ca „Alien”, „Blade Runner” și „Thelma and Louise”. Printre celelalte producții ale lui Scott se numara „Legend”, cu Tom Cruise, „Someone to Watch Over Me”, cu Tom Berenger și „Black Rain”, cu Michael Douglas și Andy Garcia.
Scott s-a implicat în diverse parții din industria de film. A creat Scott Free Entertainment, RSA și Black Dog Films. El este co-președinte la The Mill, una din cele mai mari case de producție și post producție din Londra.
The Mill a primit un Premiu la Academiei pentru efectele vizuale din filmul lui Scott „Gladiator”.
În 1995, Scott, împreuna cu fratele sau Tony, a înființat Scott Free Entertainmemt, o companie de producție de film și televiziune. De la înființarea sa Scott Free Entertainmemt a produs filme ca „White Squall” cu Jeff Bridges și „G.I. Jane”, cu Demi Moore, ambele fiind regizate de Ridley Scott. A produs de asemenea „Clay Pigeons” cu Vince Vaughn și Joaquin Phoenix, și „Where the Money Is” cu Paul Newman.
RSA a fost înființata de catre Ridley Scott împreuna cu fratele sau în 1968 și a devenit una dintre cele mai de succes case de producție din lume. De-a lungul anilor, Ridley a regizat peste 2000 de reclame publicitare, dintre care multe au câștigat premii atât la Festivalurile de Film de la Cannes și Veneția cât și la New York Art Director’s Club. În completarea filmelor sale, Scott ramâne implicat activ alaturi de RSA. Cu birourile în Londra, New York și Los Angeles, RSA reprezinta pe unii dintre cei mai cunoscuți regizori din industria publicitara.
Black Dog Films a fost înființata împreuna cu fiul sau Jake Scott în 1998 și a produs videoclipuri muzicale pentru pentru diverși artiști precum REM, U2 și Puff Daddy. Compania a primit un premiu DEAD Pencil Award în 2000 pentru realizarile sale. Black Dog Films are birouri atât în Los Angeles cât și în Londra.
De asemenea, Scott este co-președinte al Pinewood Shepperton în Londra, unul dintre cele mai mari studiouri di Europa cu 42 de scene, spații și locații ca și o casa de post producție câștigatoare de premii și servicii complete adiacente producției.
Împreuna cu fratele sau a fost parte a consorțiului care a achiziționat Studiourile Shepperton în 1995 care au fuzionat cu Studiourile Pinewood în 2001.
Scott s-a nascut în South Shields, Northumberland, Anglia. Crescut în Londra, Cumbria, Țara Galilor și Germania, s-a reîntors în nord-estul Angliei pentru a locui în Stockton-on-Tess. A studiat la Colegiul de Arta West Hartlepool unde a studiat designul grafic și pictura. De asemenea Scott a studiat la Academia Regala de Arta.
Scott și-a început cariera regizorala în cinematografie cu filmul „The Duellists”, care i-a adus Marele Premiu al Juruiului la Festivalul de Film de la Cannes 1978. A doua producție a sa a fost filmul de succes „Alien”, care i-a adus un Premiu al Academiei pentru Efecte Speciale. Acesta a fost urmat de „Blade Runner”, cu Harrison Ford. Acum acest film este considerat unul dintre filmele de reper al genului SF din toate timpurile.
În 1992, Scott a primit prima sa nominalizare la un Premiu al Academiei și o nominalizare BAFTA pentru Cel Mai Bun Regizor pentru „thelma și Louise”. De asemenea, filmul a fost nominalizat pentru Cel Mai Bun Film de catre Academie și BAFTA.
CAROL FENELON (Producator) și-a început cariera ca director de companie de înregistrari la firme precum MCA, Warner Bros., RCA și Arista. În acest rastimp ea a lucrat alaturi de Curtis Hanson în calitate de supervizor muzical la ” Bad Influence”, „The River Wild” și „Wonder Boys”, pentru care Bob Dylan a primit atât Globul de Aur cât și Premiul Academiei pentru Cel Mai Bun Cântec Original. Fenelon a colaborat cu Hanson atât ca producator excutiv și ca Supervizor muzical la „8 Mile”, pentru care Eminem a primit Premiul Academiei pentru Cel Mai Bun Cântec Original.
Urmatorul film al lui Fenelon alaturi de Hanson este „Lucky You” o producție Warner Bros. despre lumea pokerului, cu Drew Barrymore, Eric Bana și Robert Duvall.
LISA ELLZEY (Producator) a fost Președinta Scott Free Entertainment, compania deținuta de catre Ridley Scott și Tony Scott. Ellzey a produs „Tristan și Isolda” cu James Franco și Sophia Myles, regizat de catre Kevin Reynolds. A fost producatorul executiv pentru „Kingdom of Heaven” cu Orlando Bloom, Liam Neeson, Ed Norton și Jeremy Irons, regizat de Ridley Scott.
SUSANNAH GRANT (Scenarist) a primit nominalizari pentru Premiul Academiei, Writer’s Guild și BAFTA pentru Cel Mai Bun Scenariu Original pentru „Erin Brockovich”, cu Julia Roberts și Albert Finney, regizat de Steven Soderbergh.
În prezent Grant lucreaza la „Catch and Release”, scenariul ei original cu care își face debutul regizoral, film cu Jennifer Garner. De asemenea Grant scrie acțiunea în direct/versiunea CGI a „CharlotteÂ’ s Web”, dupa cartea lui E.B. White.
TERRY STACEY (Director de Imagine) a fost directorul de imagine pentru „American Splendor” pentru regizorii Shari Springer Berman și Robert Pulcini. Un amestec de ficțiune și realitate limineaza viața scriitorului de carții comice Harvey Pekar, filmul și-a avut premiera în 2003 la Festivalul de Film Sundance unde a primit Marele Premiu al Juriului. De asemenea a câștigat premiul Fipresci din partea Federației Internaționale a Criticilor de Film la Festivalul de Film de la Cannes în 2003 și Premiul Open palm pentru Debut Regizoral Excepțional din partea IFP Gotham Awards.
Anterior, Stacey a lucrat ca operator de imagine pentru un numar de filme controversate, printre care „The Door in the Floor”, „The Laramie Project”, „World Traveler”, „Wendigo”, „Just a Kiss”, „Things Behins the Sun” și „Happy Accidents”.
Un proiect de viitor este drama/comedia „Friends with Money”, cu Jennifer Aniston.
DAN DAVIS (Designer de Producție) printre filmele la care a colaborat se numara „A Thousand Acres, „Deep End of the Ocean, „How To Deal, „A Guy Thing” și „Viey From the Top”. Davis a studiat arhitectura în Anglia și a lucrat pentru firme de arhitectura din New York înainte de a intra în lumea filmului, lucrând ca asistent al directorului artistic la „Radio Days”, „Heartburn”, „Moonstruck”, „Regarding Henry”, „NobodyÂ’ s Fool” și „Searching For Bobby Fisher”.
SOPHIE de RAKOFF (Designer de Costume) a ajutat-o pe Elle Woods sa revina la viața prin intermediul costumelor roz extravagante în „Legally Blonde” și „Legally Blonde 2: Red, White and Blonde „. Ea este prima designer de costume careia i se poate atribui vânzarea unui film așa cum s-a vazut cu papușa Barbie Elle Woods. Între filmele „Legally Blonde”, de Rakoff a proiectat costumele comediei de succes „Sweet Home Alabama” cu Witherspoon. De asemenea a proiectat costumele pentru „Shall We Dance ? „, cu Richard Gere și Jennifer Lopez, și pentru „Fever Pitch”, cu Drew Barrymore și Jimmy Fallon.
MARK ISHAM (Compozitor) a câștigat mai multe premii printre care un premiu Grammy®, un premiu Emmy și un premiu Clio, ca adaos la mai multe nominalizari la premiul Grammy, premiul Academiei și la Golden Globe pentru munca sa de compozitor și ca artist de înregistrare. Munca sa include partituri pentru „Crash”, „Kicking and Screaming”, „Running Scared”, „The Cooler”, „Miracle”, „October Sky”, „Blade”, „Nell”, „Men of Honor”, „Save the Last Dance”și „a River Runs Through It.”
Cu insistența sa asupra noului, cu distinctivul sau simț al starii sufletești și cu melodiile sale de neuitat, Isham a compus peste 65 de partituri pentru film și multe albume de jazz electric, jazz acustic clasic și muzica New Age în completarea zecilor de proiecte speciale și de înregistrari.
DISTRIBUIT DE : INTERCOM FILM ROMANIA