Eleganta in teren accidentat

13 07. 2004, 14:56
SsangYong Rexton se prezinta cu un design improspatat si un nou motor turbodiesel foarte rasat. In plus, echipamentul de serie este extrem de bogat, oferind facilitati de confort interesante. Aflat fata in fata cu noul SsangYong Rexton nu poti sa ai decat o remarca admirativa. Designul

SsangYong Rexton se prezinta cu un design improspatat si un nou motor turbodiesel foarte rasat. In plus, echipamentul de serie este extrem de bogat, oferind facilitati de confort interesante.

Aflat fata in fata cu noul SsangYong Rexton nu poti sa ai decat o remarca admirativa. Designul semnat Giugiaro impresioneaza prin opulenta si robustete. Calandrul a fost modificat, iar barele de pe plafon alaturi de ornamentele si pragurile laterale cromate aduc un plus de eleganta. Si aici trebuie avut in vedere ca referitor la gabarit, Rexton joaca in liga mare, cu o lungime de peste 4.7 metri.

Interior business

Datorita dimensiunilor exterioare s-a obtinut un habitaclu extrem de spatios. Nu conteaza pe ce loc te-ai asezat, pentru ca ai loc suficient si la nivelul capului si al genunchilor. Iar in plus, pasagerii din spate, beneficiaza de reglaj al spatarului banchetei (fractionabila asimetric). Ocupantii celor doua locuri anterioare sunt chiar rasfatati. In cazul versiunii de echipare Business pe care am condus-o, scaunele acestora au reglaje electrice si memorie.

Tapiteria este bineinteles din piele, iar esenta lemnului care inobileaza consola centrala, volanul si panourile portierelor a fost schimbata. Ceea ce ne-a impresionat placut la Rexton-ul testat, sunt dotarile pe care le ofera. Si aici nu ne rezumam la oglinzi si geamuri cu actionare electrica, instalatie de aer conditionat automat sau instalatia audio cu comenzi pe volan.

Avand in vedere adevarata vocatie a masinii, scaunele din fata sunt incalzite, iar la baza parbrizului pe consola centrala figureaza un display care afiseaza altitudinea, presiunea atmosferica si punctul cardinal in care se indreapta vehiculul. Si, fie ca se indreapta spre munte, fie eventual spre mare, pasagerii trebuie sa aiba loc pentru bagajele specifice. In cazul configuratiei interioare cu doua randuri de scaune (optional mai sunt disponibile inca doua locuri pe un al treilea rand) portbagajul aproape ca nu poate fi incarcat la maximum.

Pentru un acces mai rapid si de preferat in unele situatii, luneta se deschide independent de hayon. Ceea ce trebuie luat neaparat in masina – sticle de apa, harti, ochelari de soare, pahare, CD-uri, etc. – isi gaseste locul fie in buzunarele portierelor, fie in cotiera centrala sau suporturile de pahare fata/spate si chiar in cele trei compartimente din plafon.

Comportament si siguranta

Dotarile generoase sunt dublate de un confort acustic la inaltime. Noul turbodiesel de 2.7 litri este neasteptat de silentios, fiind rezultatul a patru ani de cercetari. Exploatat pe plaja dintre 1800 si 3200 rpm, ofera cuplul maxim de 340 Nm, iar in conditiile unei mase proprii de peste 1.8 tone accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13.2 secunde. Suspensia, cu punte spate rigida si caroseria portanta, cu sasiu separat sunt atuuri in teren accidentat.

Pe sosea, la abordarile rapide impun insa soferului o atentie sporita, avand in vedere atat centrul de greutate ridicat – garda la sol este de 200 mm – cat si inertia masinii. Oricum, ABS-ul, EBD-ul si ESP-ul sunt standard, la fel ca si cele patru airbag-uri. Sistemul de tractiune part-time permite trecerea de la modul 4×2 la 4×4 in timpul mersului printr-o apasare de buton, iar pentru portiuni dificile exista si o treapta redusa in modul 4L.

Astfel, in off-road, Rexton se simte in largul sau, unghiurile de trecere (28.5 grade pentru atac si 25 grade degajare) si conceptia robusta avantajandu-l. Optional este disponibil si un sistem 4×4 Full-Time, iar pentru confort recomandam transmisia automataaT-Tronic, preluata de la Mercedes-Benz. Pentru interesati, pretul CIP al noului SsangYong Rexton incepe de la 23.888 euro.

Autoshow