EFIRO 2008, un festival de muzica si timbre
Compania Nationala Posta Romana (CNPR) si Federatia Filatelica Romana (FFR) organizeaza EFIRO 2008, o expozitie mondiala filatelica aflata sub patronajul Federatiei Internationale de Filatelie, al Asociatiei Internationale a Jurnalistilor Filatelici (AIJP) si al Presedintelui Romaniei.
Aceasta se va desfasura in pavilioanele 14, 15, 16, 17 si 18 din complexul expozitional Romexpo din Bucuresti, in perioada 20-28 iunie 2008, in ultima zi avand loc al 70-lea congres al Federatiei Internationale de Filatelie.
Manifestarea filatelica din 2008 va fi cea de-a patra expozitie organizata in tara noastra, dupa expozitia nationala cu participare internationala din 1932, organizata sub patronajul Regelui Carol II, si cele din 1998 si 2004, organizate la Palatul Parlamentului.
“Vedeta” expozitiei va fi primul timbru romanesc, “Cap de bour-1858” (scos de serviciile postale din Moldova), de la aparitia caruia se aniverseaza, anul acesta, 150 de ani. Evenimentul vine si in completarea sloganului de la EFIRO 2008: “Timpul trece, timbrele raman”!
O alta atractie este oferita de Federatia Filatelistilor Germani, care va prezenta o piesa filatelica rara, o scrisoarea recomandata descoperita dupa explozia bombei nucleare de la Hiroshima, din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, la un oficiul postal din apropierea epicentrului deflagratiei, care inca mai pastreaza urme de radiatii.
Colectiile prezentate la clasa competitionala vor fi analizate de un juriu de specialitate, urmand a fi expuse in clasele de filatelie traditionala, istorie postala, aerofilatelie, astrofilatelie, filatelie tematica, intreguri postale, maximafilie si altele.
Presedintele Comitetului de Organizare a EFIRO 2008, Gabriel Mateescu, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ca spera “sa ajunga in inimile filatelistilor, mai ales ca s-a decis ca accesul vizitatorilor sa fie liber”, inclusiv la concerte.
Directorul Muzeului National Filatelic, Cristian Scaiceanu, a asigurat, in aceeasi conferinta de presa, ca “vizitatorii vor putea admira si matritele cu care au fost realizate marcile postale Cap de Bour”, nu numai timbrele in sine.
Legat de acelasi subiect, Presedintele Federatiei Filatelice Romane, Leonard Pascanu, a spus ca “timbrele Cap de Bour constituie un brand autentic romanesc, de renume national si international, faima lor depasind toate ateptarile”.
Pentru realizarea EFIRO 2008 s-a alocat suma de 3, 5 milioane de euro, din care 314.000 de euro doar pentru promovare.