Bondi Digital Publishing, din New York, o companie specializata în publicarea de arhive de reviste în ediții digitale, va scoate pe piața, în septembrie, un set de DVD-uri cu 72 de numere ale Playboy aparute în anii ’50, reproduse pagina cu pagina, relateaza nytimes.com.
Pe lânga prima ediție a revistei Playboy, care dateaza din decembrie 1953 și care o are pe Marilyn Monroe pe coperta, pachetul conține lucrari de ficțiune scrise de diverse personalitați, precum Jack Kerouac, John Steinbeck și Ray Bradbury, desene realizate de LeRoy Neiman și poze cu Brigitte Bardot și Bettie Page.
Bondi va oferi, separat, o colecție de DVD-uri cu arhiva completa a publicației Rolling Stone, care va include fotografii semnate de Annie Leibovitz și articole scrise, printre alții, de Lester Bangs și Cameron Crowe. Colecția va include 1.024 de numere Rolling Stone din toate decadele de viața ale publicației ce sarbatorește, în 2007, 40 de ani.
În ciuda faptului ca tehnologia DVD exista de peste zece ani, puține reviste au folosit-o pentru a-și reproduce arhivele. Printre acestea se numara The New Yorker, care și-a publicat arhivele în 2005, folosind software produs de Bondi, Mad Magazine (în 2006) și Mother Jones, care își va publica, luna viitoare, arhiva din primii 30 de ani de apariție.
Hugh Hefner, fondatorul și redactorul-șef al Playboy, a declarat, într-o discuție prin telefon, ca pachetul DVD se va vinde mai bine decât toate celelalte scoase de diverse publicații, întrucât acesta conține „nu doar texte și desene ce pot fi gasite și în The New Yorker, ci și poze, imagini”. „Nimeni nu a publicat reclame așa de delicioase ca noi”, a mai spus el.
Joe Levy, editor executiv la Rolling Stone, a spus ca se așteapta ca DVD-ul revistei sa atraga mulți cititori, întrucât, „pentru fanii muzicii, 40 de ani de acoperire a acestui domeniu e cu adevarat monumental”.
Colecția de DVD-uri va putea fi cumparata începând cu luna noiembrie, din magazine sau online.
Colecția Rolling Stone — care include abonament pe un an la revsita — costa 125 de dolari, în timp ce colecția Playboy, 100 de dolari.
Hefner a explicat ca au fost de acord cu publicarea pe DVD a arhivelor revistei, întrucât aceasta „reflecta, mai mult decât alte publicații, schimbarile din a doua jumatate a secolului al XX-lea, în imagini, cultura pop și scriitura”. El a adaugat ca aceasta reprezinta nu doar o oportunitate de business, ci și una de extindere a brandului. Natura publishing-ului și a entertainment-ului s-a schimbat, iar noi am încercat înca de la început sa profitam de noile tehnologii”.
De asemenea, el a marturisit ca, atunci când a editat cartea ce va însoți DVD-urile, a trait momente de „adevarata nostalgie”, care l-au dus înapoi, la „acele începuturi minunate”. „Playboy a trait „timpuri foarte, foarte grele în perioada conservatoare a anilor ’80, începutul anilor ’90”, dar, de atunci, „brandul și-a regasit popularitatea”.