Comisia Europeana (CE) a adoptat ieri prima masura care sa garanteze ca, pana in 2015, automobilul fiecarui cetatean UE sa poata apela serviciile de urgenta in locul soferului in cazul in care este victima unui accident grav.
Sistemul eCall se declanseaza automat de indata ce senzorii din interiorul vehiculului detecteaza un accident grav. Odata declansat, sistemul formeaza numarul european de urgenta 112, stabileste o legatura telefonica cu centrul corespunzator de preluare a apelurilor de urgenta si transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care acesta a avut loc, pozitia exacta a vehiculului accidentat si directia deplasarii (informatie esentiala in cazul in care accidentul s-a produs pe autostrada sau intr-un tunel). Un apel de tip eCall poate fi declansat si manual, prin simpla apasare a unui buton din interiorul masinii, de exemplu de catre un martor la un accident grav.
Toate statele membre UE sunt obligate sa se asigure ca operatorii de telefonie mobila trateaza apelurile transmise de dispozitivele eCall asa cum trateaza si celelalte apeluri la numarul 112, adica acordandu-le prioritate si netaxandu-le.
„Se estimeaza ca instalarea sistemului eCall in fiecare automobil nou costa mai putin de o suta de euro. Pentru a nu suscita preocupari legate de protectia vietii private, trebuie mentionat ca sistemul eCall nu permite urmarirea vehiculelor, deoarece ramane inactiv si nu transmite semnale pana in momentul in care este activat de producerea un accident”, afirma CE.