Potrivit omului de știință senzorial Charles Spence, oamenii fac asocieri consistente între proprietățile formei. Și generalizarea care a fost acum documentată de-a lungul unei serii de produse alimentare și băuturi, susține că dulcele este rotund, în timp ce amarul este unghiular.
Pentru acest studiu, participanții au fost rugați să guste mostre de ciocolată cu conținut diferit de cacao și să noteze pe o scală modul în care ei cred că se reflectă gustul.
Spence și echipa sa au constatat că ciocolata cu lapte Lindt extra cremoasă, ce conține 30% cacao și trufele de ciocolată cu lapte Cadbury Koko au fost mai puternic asociate cu formele rotunde.
În timp ce ciocolatele Lindt cu 70 și 90% cacao au fost asociate cu forme unghiulare și sunete clare.
Noul studiu a apărut după ce mulți oameni s-au plâns că noul Cadbury Dairy Milk Bar, ale cărui colțuri au fost atenuate are un gust prea dulce, comparativ cu batoanele anterioare.
Apărând noul baton, purtătorul de cuvânt al Cadbury a afirmat că nu au existat schimbări de rețetă ale ciocolatei, dar au fost schimbate formele cu unele rotunde pentru a se topi în gură mai bine.