E-mailuri junk personalizate

Apropo.ro / 15.11.2004, 15:00
E-mailuri junk personalizate
Mai nou se exploateaza slabiciunile umane in locul tehnologiei pentru a raspandi virusi, a controla calculatoare si a pacali utilizatorii, avertizeaza o firma de securitate. Analiza mailurilor junk arata ca multe mesaje exploateaza sperantele, temerile, viziunile utilizatorilor

Mai nou se exploateaza slabiciunile umane in locul tehnologiei pentru a raspandi virusi, a controla calculatoare si a pacali utilizatorii, avertizeaza o firma de securitate.

Analiza mailurilor junk arata ca multe mesaje exploateaza sperantele, temerile, viziunile utilizatorilor transformandu-i in victime. 45% dintre spamurile analizate de firma Clearswift ofera medicamente si diferite remedii. Conform analistilor, astfele de tactici reprezinta cel mai mare risk in securitatea Internetului din ultimii 10 ani.

Clearswift a analizat 19,000 mesaje spam si a observat cresterea in numar a celor care doresc sa se foloseasca de slabiciunile umane.

Unele apeleaza la lacomie oferind ultimele modele „Rolex” la preturi avantajoase. Altele se folosesc de naivitatea utilizatorilor mimand situri Web a unor banci renumite.

Asa numitele inselaciuni phishing incearca sa convinga utilizatorii sa ofere informatii confidentiale despre conturile bancare.

Prin mesaje editate cu grija, criminalii incearca sa-i indemne pe utilizatori sa deschida fisiere malefice.

Unele contin ca si subject textul „your account details” care sunt usor de recunoscut insa altele sunt mai greu de depistat. Multi au observat prea tarziu ca printr-un click gresit se deschide calea virusilor si spamurilor.

Cu apropierea sezonului se iarna si a sarbatorilor, expertii de securitate online recomanda precautii suplimentare, nu doar legate de e-mailuri dar si de e-carduri suspecte.

La inceputul lunii, firma de analiza Gartner a afirmat ca exploatarea utilizatorilor va fi cea mai importanta problema de securitate cu care se vor confrunta organizatiile in urmatorii ani.

SPAM pe subiecte :

– Sanatate: 46.9%

– Produse directe: 20.8%

– Finante: 10.2%

– Scam: 7.1%

– Pornografie: 6.9%

– Jocuri: 0.5%

– Altele: 7.6%

Sursa: Clearswift, octombrie 2004

Sursa: www.news.bbc.co.uk, preluat de SmartNews.