Durata portării numerelor de telefon va fi redusă la trei zile
Prin proiectul propus „se reduc termenele în care furnizorii au obligația să realizeze activitățile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. Se reduce semnificativ termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare, de la 4 zile lucrătoare la o singură zi„, se menționează într-un comunicat al ANCOM.
După validarea cererii de portare, abonaților care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare.
Durata maximă potențială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare a fost de asemenea redusă la 4 ore în loc de 5 (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) și la 3 ore în loc de 4 ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă). Totuși, în practică, durata întreruperii serviciului este de aproximativ o oră.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Portarea se face doar în cadrul aceleași categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din octombrie 2008.
De la lansare și până la 31 decembrie 2011 au fost portate 677.395 de numere, din care 456.334 sunt numere de telefonie mobilă și 221.061 numere de telefonie fixă.