Ducati S4R

09 06. 2005, 14:07
Nu stiu daca, in limba romana, cuvantul "monstru" are grad de comparatie, dar, in italiana, S4R este superlativul absolut al acestuia. Cel mai puternic model Ducati Monster din istoria firmei. O afirmatie care atrage in mod sigur atentia. Totusi, daca privim fisa tehnica, vom descoperi ca

Nu stiu daca, in limba romana, cuvantul „monstru” are grad de comparatie, dar, in italiana, S4R este superlativul absolut al acestuia. Cel mai puternic model Ducati Monster din istoria firmei. O afirmatie care atrage in mod sigur atentia.

Totusi, daca privim fisa tehnica, vom descoperi ca este normal. Italienii au luat fantasticul motor de 996 cmc si cadrul de la motocicleta din Campionatul Mondial de Superbike. Acum, lucrurile se complica putin, pentru ca Monster este un „café racer” care gandeste in maniera racing. Inginerii de la Ducati nu au facut nici un compromis in ceea ce priveste restul componentelor.

Pe fata au montat o furca Showa upside-down complet ajustabila si doua discuri de 320 mm cu etriere cu 4 pistonase, spatele a primit o bascula noua din aluminiu monobrat, asociata cu un monoamortizor Showa complet ajustabil. Sistemul de franare spate include un disc de 245 mm.

Cele 193 kg si cei 113 CP obtinuti la 8.750 rpm trebuie opriti in conditii de siguranta. Sistemul de evacuare completeaza excelent linia generala a motocicletei. Daca acum este la moda totul in unu, italienii au optat pentru un 2-1-2 amplasat pe partea stanga a motocicletei.

In rest, aceasta este finisata in carbon, pentru a sublinia pedigree-ul de curse. La fel ca Triumph-ul prezentat in acest numar, Ducati Monster este elementul care confirma ca design-ul clasic nu moare, ci, dimpotriva, face tot mai multe „victime”.