In timpul saptamanii la serviciu, in weekend la munte. Prin noul concept Qashqai, studioul de design inaugurat recent de Nissan in capitala Marii Britanii propune un mix intre hatchback si Sport Utility Vehicle. Suna bine de tot!
Cu o Europa unde cota de piata a hatchback-urilor pare de ani de zile, batuta in cuie, Nissan Design Europe propune un crossover cu personalitate duala, compact si foarte competitiv in oras, care ofera insa si posibilitati de explorare ale mediului inconjurator.
Botezat dupa numele unui trib nomad din sud-vestul Iranului, Qashqai este in viziunea lui Satoru Tai, vicepresedintele Nissan Design Europe un nomad citadin: „Prin acest concept dorim sa venim in intampinarea dorintelor tinerilor ce traiesc si lucreaza in mediu urban, insa vor ca in weekend sa poata merge in escapade departe de drumurile asfaltate”.
Conceptia generala a caroseriei, il recomanda pe Qashqai drept un catarator foarte experimentat. La o lungime totala de 4310 mm Nissan ofera o garda la sol de 237 mm, adica mai mult decat Land Rover Defender sau Nissan Patrol. Un amanunt de proiectare interesant sunt usile.
Daca portierele frontale sunt obisnuite, avand deschidere normala, cele spate au articulatie posterioara, astfel ca se deschid invers, la un unghi de aproape 90°. Intrucat montantul central lipseste, deschiderea ambelor usilor de pe aceeasi parte a masinii permite un accest rapid si facil la oricare din cele patru scaune individuale ale habitaclului.
Versatilitatea este la mare pret in momentul actual, astfel ca cele doua scaune din dreapta volanului pot fi pliate complet cu spatarul peste sezut sau pot fi basculate in lateral, spre interior, la 900, pentru a obtine suprafete de depozitare impresionante pentru mountain-bike, placa de surf, schiuri sau orice altceva va mai puteti imagina. In final apare si intrebarea: Qashqai este fantastic, dar ce se va intampla cu el mai departe?
Tot Satoru Tai ne lamureste: „El este un studiu foarte serios si foarte amanuntit, ce defineste una din directiile in care va evolua designul lui Nissan. Prin aceasta noua formula estetica incercam sa atragem acei clienti tineri care nu sunt constransi de nici un fel de conventie.” Suplimentar, Autoshow va mai da inca un mic indiciu: Nissan Almera. E nevoie sa spunem mai mult?