Dresat pentru a ucide – Unleashed / Danny the Dog (2005)

25 01. 2006, 18:34
SINOPSIS Din momentul în care Bart l-a smuls pe Danny de lânga mama lui, l-a tratat întotdeauna ca pe un câine, dresându-l, practic, pentru atac. Danny reprezinta astazi arma lui absoluta, gata, la primul ordin, sa se arunce asupra oricui, fara a-i lasa nici cea mai mica

SINOPSIS

Din momentul în care Bart l-a smuls pe Danny de lânga mama lui, l-a tratat întotdeauna ca pe un câine, dresându-l, practic, pentru atac. Danny reprezinta astazi arma lui absoluta, gata, la primul ordin, sa se arunce asupra oricui, fara a-i lasa nici cea mai mica șansa.

Rupt de lume, Danny nu are de ales, trebuind sa accepte acceasta existența de animal, pâna când, din întâmplare, îl întâlnește pe Sam, un orb care își câștiga existența acordând pianine.

Sam și fiica sa adoptiva, Victoria, vor descoperi în Danny o doza de omenie, pâna atunci necunoscuta lui, chiar interzisa. Întregul sau mod de a percepe viața se schimba din acel moment..

De aici înainte, fața de Bart și banda lui, care prefera sa îl vada mai degraba mort decât liber, Danny va încerca sa devina, în fine, el însuși și sa scoata la iveala secretele din trecutul lui.

Pentru a se elibera de condiția sa, Danny va trebui sa rupa lanțurile, protejându-i pe cei care vor reprezenta, de acum înainte, familia lui. Aceasta va fi ultima lui batalie, dar de departe cea mai periculoasa.

Note despre Producție

O IDEE CARE ȘOCHEAZA


Jet Li, care joaca rolul lui Danny, își amintește: „Atunci când Luc Besson mi-a vorbit despre ideea lui, pe moment, n-am știut ce sa cred. Evident, îmi doream sa lucrez din nou cu el, dar aceasta poveste era atât de diferita, atât de decalata în timp, încât n-am reușit sa-l percep de la bun început. Am spus da, întâi pentru Luc, zicându-mi ca daca asta venea de la el, nu putea fi în nici un caz o idee proasta .”

„Mi se propun, desigur, multe scenarii, exista variante și chestii pasionante, dar, în final, întotdeauna e cam același lucru. Acolo însa, din primul moment, era vorba despre emoție, exista o miza umana. M-am gândit mult la asta și am înțeles foarte repede ca acest film era nu numai o ocazie pentru mine de a merge mai departe, de a juca ceva mai profund, dar îmi dadea și posibilitatea de a transmite un mesaj umanist celor care credeau ca a administra lovituri reprezinta un scop în sine.”

Morgan Freeman povestește: „Atunci când am auzit vorbindu-se despre proiect, primul lucru care mi-a atras atenția a fost ca voi juca alaturi de Jet Li. Cunoșteam filmele lui și îl admir ca artist, deși trebuie sa recunosc ca registrele noastre sunt destul de diferite ! Este un personaj atât de puternic, atât de emblematic, încât mi-am pus problema cum vom ajunge sa ne constituim un univers comun. Apoi am descoperit scenariul și am încetat sa-mi mai pun probleme. Totul era limpede, concepția era pasionanta și, lucru rar întâlnit în scenarii, desfașurarea acțiunii nu te decepționa. Am fost emoționat de personajul Danny și impresionat de ceea ce trebuia el sa înfrunte.”

Bob Hoskins adauga: „Toata lumea îmi spunea: „Este un proiect de-a dreptul extraordinar!” Dar în meseria asta, de fiecare data când se preg¬atește un film, toate lumea afirma același lucru. Cu toate acestea, când am terminat scenariul, dupa ce-l citisem pe nerasuflate, cred ca singurul lucru care mi-a venit în minte a fost ca e fantastic… Povestea acestui puștan dresat pentru a omorî, ținut în zgarda de acest tip care îl trateaza ca pe un câine, și tot ce se mai întâmpla alcatuiau într-adevar ceva neobișnuit. E placut sa descoperi o poveste adevarata care, folosind ritmul și energia specifice cinematografiei din zilele noastre, istorisește ceva care are un sens autentic !”

DANNY: INOCENȚA POATE ȘI EA SA-ȘI ARATE COLȚII…

Jet Li marturisește: „Îl descoperi pe Danny atunci când este deja adult. E un batauș de temut, care nu recunoaște decât vocea stapânului sau. În acest stadiu el reprezinta ceva diferit de tot ceea ce am mai interpretat, pentru ca nu se bate pe cont propriu. E sub controlul lui Bart înca din copilarie. Danny nu are nici o noțiune despre bine și rau. Bart l-a ținut departe de lume, l-a crescut ca pe un câine. Danny nu e cel care decide ce trebuie sa faca. El este obligat sa-și duca povara, de îndata ce Bart îi trage lanțul.”

El continua: „Am vorbit mult despre personaj cu Luc și Louis. La începutul filmului, Danny are doar reacții, neexprimând nimic. El nu face decât sa asculte de ordine. Este inocent în toate înțelesurile acestui cuvânt.

Personajul m-a impresionat, nu mi-a fost greu sa-i înțeleg disperarea. Este singur, fara a avea pe nimeni care sa-i vorbeasca, fara nimeni care sa îi explice cum ar putea fi viața. Din primii sai ani de existența nu i-a mai ramas nimic, doar câteva imagini ale unei femei, câteva note muzicale și atâta tot.

Dar, în fond, este și el om și ceea ce se ascunde înauntrul lui nu așteapta decât un semn pentru a ieși la iveala.”

Jet Li adauga: „Danny nu îi cunoaște decât pe Bart și pe acoliții lui. Ei reprezinta universul lui, unica lui fereastra catre lume. Atunci când din întâmplare îl cunoaște pe Sam, el se simte descumpanit de acest om care nu îl poate vedea. Totodata, e fascinat de vocea acestuia și de notele muzicale pe care le creeaza, acordând pianul. Aceste melodii îi trezesc o anumita amintire, legata de mama sa, element care declanșeaza întregul proces. Danny este în mod natural sedus de cei care îi acorda acea atenție de care nu beneficiase pâna atunci și, intuitiv, simte ca aceasta muzica îl conduce spre ceva ce zace îngropat în el, ceva esențial…”

Jet Li continua: „Pentru a-l întruchipa pe Danny în aspectele cele mai violente, am lucrat enorm la scenele cu batai. Nu era suficient sa le faci impresionante, acestea trebuiau sa aiba propria lor încarcatura dramatica. Ele se integreaza în povestire, iar derularea lor trebuia nu numai sa vina în sprijinul povestirii, ci și sa se desfașoare în locuri neobișnuite. Împreuna cu Wo Ping am realizat coregrafia pentru diverse secvențe de confruntari foarte variate. Am filmat la Glasgow, în Scoția, dar și în nordul Franței. Locurile nu au o specificitate naționala, ceea ce confera filmului un iz de legenda, un aer de universalitate. Locurile, dar mai ales maniera de filmare, alese de Louis Leterrier, sunt originale.

„O alta componenta a violenței apare din raporturile pe care Bart le are cu Danny. Personajul lui Bob Hoskins este extrem de dur, mereu amenințator la adresa lui. Bob Hoskins este un tip încântator, de o politețe rara, dar a fost de-a dreptul uluitor sa-l vezi transformându-se în tiran, de îndata ce auzea „motor”. Dupa mine, aceasta violența a sentimentelor este chiar mai puternica decât cea produsa de loviturile propriu-zise.

„Chiar daca aceste batai reprezentau ceva nou pentru mine, ceea ce m-a obligat sa muncesc mai mult au fost scenele de joc pur, începând cu momentul în care Danny îi întâlnește pe Sam și pe Victoria. Acest adult-copil care descopera lumea se confrunta cu o mulțime de lucruri care, teoretic, par banale, dar care, datorita modului sau de viața solitar, îl destabilizeaza. El descopera ce este o lingura, o înghețata de vanilie sau un sarut, dar și ce reprezinta încrederea, afecțiunea. Aceasta a fost o parte pasionanta a interpretarii. Cu Morgan Freeman și Kerry Condon, noi trebuia sa interpretam cotidianul, apropierea, o anumita intimitate, ceea ce nu mai facusem pâna atunci. Faptul ca aceasta reprezenta ceva nou pentru mine a ajutat, în final, filmul și m-a obligat sa îmi dezvolt și alte laturi ale interpretarii. Nu știu ce a fost mai greu pentru mine, sa înfrunt cinci persoane deodata sau sa înghit un imens bulgare de gheața !

Acest film ocupa un loc aparte în ceea ce ma privește. Întâi, pentru ca m-a propulsat dincolo de propriile-mi limite, pe toate planurile, și apoi pentru ca este plin de simboluri. Îmi place ideea ca și cel mai simplu individ, cel mai umil, poate într-o zi sa își gaseasca o familie, sa își gaseasca libertatea. În film, Danny învața sa respinga violența care i-a fost isuflata și se întoarce împotriva celor care s-au servit de ea. Este o frumoasa parabola contra violenței.”

BART: SA RAMẬI CU ORICE PREȚ STAPÂN

Bob Hoskins explica: „Am interpretat deja roluri de tradatori, oameni de nimic, fara suflet, dar niciodata la acest nivel ! Bart este cu atât mai înspaimântator cu cât e plauzibil. Este un mic șarlatan, un patron partaș la o gramada de combinații. Job-ul lui e sa amenințe, sa escrocheze oamenii. Reperul lui nu e James Bond, e mai vulgar decât el. Cel care-i permite sa scape din orice situație este Danny. Alaturi de el este invincibil, și o știe bine. Pentru el, Danny e un fiu, un o sluga, un ucigaș. Fara Danny, el nu reprezinta nimic. Relația lor este cea dintre creator și propria sa creație.

Pentru a-l interpreta, m-am inspirat din nenumaratele situații neplacute din tinerețea mea și din câteva relatari îndoielnice din înaltele sfere ale producției cinematografice ! M-am amuzat copios. În acest film am luat mai multe palme, lovituri și scatoalce decât în toate celelalte filme ale mele la un loc !”

Bob Hoskins își amintește: „Prima data când m-am aflat în fața lui Jet Li, nu prea știam ce sa fac. E subțirel, nu mai înalt decât mine, cu o privire destul de calina. Daca n-ai vazut filmele lui, nu ai cum sa banuiești ca tipul asta poate sa te rupa în doua cu o singura mișcare a piciorului ! Acolo, într-o scena, eu trebuia sa urlu la el, sa-l ameninț, iar lui trebuia sa-i fie frica. Pot sa va spun ca e un bun actor de compoziție. Ne-am amuzat teribil. Uneori, chiar mi s-a întâmplat sa ma scuz dupa filmare, atât de intensa era tensiunea creeata în plan psihologic, iar el zâmbea. Din fericire pentru mine, el nu cunoaște toate finețurile argou-ului rau-facatorilor englezi…

„Louis Leterrier mi-a dat voie sa modific textul așa cum simțeam. Așa ca l-am jucat cu placere. Mi-a placut mult sa lucrez cu acest tânar regizor francez. Îți trebuie multa îndrazneala ca sa faci un astfel de film la vârsta lui. Nu i s-a citit pe chip nici cea mai mica îndoiala, era totdeauna la dispoziția noastra, surâzator. Se simțea în largul lui, atât la scenele de cascadorie, cât și în scenele de comedie, ceea ce era impresionant.

„În concluzie, consider ca acest film este într-adevar diferit de toate celelalte. Prin distribuție, prin istoria incredibila pe care o relateaza, prin modul în care a fost filmat, el se situeaza cu adevarat pe un loc aparte, creeaza o anume ambianța, un climat special. Îți dorești ca Danny sa scape, îl vezi descoperind lumea, aparându-se, este foarte dur. Filmul te pune pe gânduri. Gasesc fascinant faptul ca un film cu atâtea batai, cu atâtea confruntari, degaja o asemenea dorința de libertate, de liniște, și reușește s-o faca. Ești mai mult emoționat decât înspaimântat, cu toate acestea, totul este teribil de spectaculos.

„Prima data când am asistat la filmarea uneia dintre bataile lui Jet Li, eu stateam mai retras și nu aveam nimic de facut, ceea ce îmi convenea. Eram surprins de viteza și virulența cu care se derula totul ! Era un ritm nebunesc. Se zbura peste tot, cascadorii valsau în toate direcțiile, Jet parea a fi în imponderabilitate, era absolut imposibil de descris! La sfârșitul filmarii, m-am întrebat câți morți urma sa adunam de pe jos ! Dar, deodata, toți se ridicau și reîncepeau sa joace cu și mai multa convingere ! Am jucat în tot felul de filme, dar nici o filmare nu m-a impresionat mai mult ca aceasta !”

SAM: RASPÂNDEȘTE LUMINA FARA SA O VADA

Morgan Freeman explica: „Personajul interpretat de mine, un orb, este mai obișnuit sa asculte, sa simta oamenii decât sa se preocupe de felul în care arata. El are un rol important în întâlnirea cu Danny. În afara prejudecaților pe care le-ar fi putut avea daca l-ar fi vazut, el simțea disperarea, omenia lui Danny. Cred ca el îl percepe mai întâi ca pe un copil și apoi descopera ca, din punct de vedere fizic, este adult.

„Eu am fost cel care am avut ideea sa-l fac pe Sam orb. Auzisem vorbindu-se de o școala de orbi-acordori de piane, extrem de renumita. Handicapul lor îi obliga sa-și dezvolte auzul și mi-a placut aceasta idee.

„Consider ca muzica ocupa un loc important în narațiune și sunt sensibil la acest simbol. Notele sunt cele care îl atrag pe Danny spre Sam, frânturile de muzica îi trezesc amintirile îngropate și, prin intermediul acelorași note, Danny și Victoria își construiesc o adevarata complicitate. Danny este asemenea unui pian din care n-au ieșit pâna atunci decât notele cele mai grave. El descopera apoi întreaga gama pe care poate cânta. Într-o oarecare masura, Sam a recunoscut instrumentul și, la fel ca în meseria lui, se straduiește sa-l reacordeze. El îi reda „la”-ul cel bun lui Danny.

„A juca împreuna cu Jet Li reprezenta o experiența pasionanta. La fel ca și personajul meu, nu m-am lasat influențat de imaginea pe care o degaja în filmele sale precedente. În spatele ochelarilor mei negri, cu ochii adesea închiși, nu ma preocupa decât ceea ce simțeam. Îi percepeam gesturile, cuvintele, foșnetul hainelor. Atunci nu vedeam decât un om timid, foarte receptiv, incredibil de exact în interpretare.

” Într-un fel, Jet Li și cu mine aveam aceeași maniera de interpretare. Ne foloseam de instinct. El are un fizic mai rezistent decât mine. Cea mai nesemnificativa saritura a lui m-ar fi costat, fara îndoiala, șase luni de spitalizare ! Am cautat sa-l ajut sa descopre și alte emoții, sa scoata la iveala tot ce avea mai bun în el, tot ceea ce maniera de interpretare de pâna atunci nu i-a permis sa exprime. Acest fim va ramâne pentru noi toți o experiența aparte, o incursiune în spații de interpretare și sentimente cu care nu eram obișnuiți.”

VICTORIA: SINGURA FAMILIE ESTE CEA DE SUFLET

Louis Leterrier explica: „Victoria este și ea orfana. Tatal sau a murit, iar Sam, care fusese cel mai bun prieten al lui, o adapostește. Nici ea nu are familie în sensul clasic al cuvântului și îl întâmpina pe Danny cu curiozitate. El reprezenta un pic din fratele pe care nu l-a avut, micul prieten pe care, poate, nu îndraznește sa spere ca îl poate avea. Prin intermediul muzicii, ea îl ajuta mult. Când ea cânta, nu numai trecutul lui Danny este dezgropat, ci și viitorul care se cladește acum.”

Producatorul continua: „Kerry Condon a știut foarte repede sa își gaseasca locul în acest univers al barbaților și chiar a facut ca personajul ei sa para real, aducându-i o nota de prospețime, dar și un aer poznaș. Scenele filmate de ea cu Jet, atunci când îl face sa descopere unele lucruri marunte sau chiar sentimente, sunt unele dintre cele mai emoționante din film.”

DESPRE DISTRIBUȚIE

JET LI – Danny

Expert în arte marțiale, star mai întâi în Asia, apoi în întreaga lume, Jet Li s-a nascut la Beijing și a început de tânar sa studieze Wushu (termen generic în limba chineza desemnând ansamblul artelor marțiale). Intrat la 9 ani la Școala de Arte Marțiale din Beijing, el urmeaza doi ani de pregatire intensiva înainte de a câștiga primul sau campionat național și de a intra în prestigioasa echipa de Wushu din Beijing. La turneul mondial din 1974, el a facut o demonstrație de lupta în doi pentru președintele Nixon, la Casa Alba. La 18 ani, deja cucerise de patru ori titlul de campion mondial de Wushu, la toate categoriile: în 1975, 1977, 1978 și 1979.

Se retrage din competiție la 20 de ani și își face debutul în cinema sub direcția lui Xinyan Zhang în SHAOLIN TEMPLE, în 1979. El devine un star înca de la acest prim film, care va fi urmat de alte doua serii. Aceste trei filme vor sta la originea nebuniei kung fu care cucerise China în anii 1980.

La sfârșitul anilor ’80, Jet Li se instaleaza la Hong Kong, unde va întruchipa eroi în artele marțiale ca Huang Fei Hung în ONCE UPON A TIME IN CHINA (A FOST ODATA ÎN CHINA) de Tsui Hark, în 1991, Fong Sai Yuk în THE LEGEND OF FONG SAI YUK de Corey Yuen, în 1993, Zhang San Feng în THE TAI CHI MASTER de Yuen Wo Ping, în 1993, Chen Zhen în SHAOLIN KUNG FU, în 1994 sau Hung Hei-Kwun în THE NEW LEGEND OF SHAOLIN de Jim Wong și Corey Yuen, în 1994. Ca un omagiu adus lui Bruce Lee, el filmeaza un remake al filmului FIST OF FURY: FIST OF LEGEND, în regia lui Gordon Chan și Yuen Wo Ping, în 1997. El mai joaca și în seriile urmatoare ale filmului A FOST ODATA ÎN CHINA: SECTA LOTUSULUI ALB) și ÎNTRECEREA LEULUI, în regia lui Tsui Hark și DR.WONG ÎN AMERICA, în regia lui Sammo Hung.

Își largește registrul interpretativ abordând comedii, drame sau filme de dragoste, în BOYGUARD FROM BEIJING în regia lui Corey Yuen, în 1994 și MY FATHER IS A HERO, al aceluiași regizor, în 1995. În ciuda renumelui de care se bucura în Asia, Jet Li înca era necunoscut, la acea vreme, în Statele Unite și Europa. Totul s-a schimbat în 1998 cu LETHAL WEAPON 4 (ARMA MORTALA 4), în regia lui Richard Donner, primul sau film de limba engleza, în care joaca rolul dușmanului declarat al lui Mel Gibson.

E nominalizat pentru premiul MTV pentru cel mai bun personaj negativ. Jet Li a fost apoi apreciat pentru interpretarea din filmul de succes ROMEO MUST DIE (SA MOARA ROMEO), în regia lui Andrzej Bartkowiak. Acolo interpreta un Romeo modern, alaturi de o Julieta interpretata de cântareața Aaliyah Haughton. Filmul, produs de Joel Silver, reunea doua universuri distincte, hip-hop și kung fu, într-un nou gen de film de acțiune. Jet Li a deținut apoi un rol multiplu în THE ONE, în regia lui James Wong, înainte de a juca în SARUTUL MORTAL AL DRAGONULUI, film pe care l-a și produs, jucând alaturi de Bridget Fonda și Tcheky Karyo.

Filmul a fost realizat de Chris Nahon și scris de Luc Besson și Robert Kamen. De atunci, el a mai fost Cel fara de nume în HERO a lui Zhang Yimou, cu Tony Leung Chiu-Wai, Maggie Cheung Man-Yuk și Zhang Ziyi și Su în EN SURSIS (AMẬNAREA) a lui Andrzej Bartkowiak, cu DMX, Anthony Anderson și Kelly Hu. Jet Li a fost nominalizat de trei ori la Premiile MTV pentru Film, pentru cea mai buna scena de lupta, cu rolurile din ROMEO MUST DIE, THE ONE și EN SURSIS.

MORGAN FREEMAN – Sam

Morgan Freeman a fost nominalizat la Oscar de trei ori, pentru interpretarea sa din STREET SMART, în regia lui Jerry Schatzberg, THE SHAWSHANK REDEMPTION, în regia lui Frank Darabont și DRIVING MISS DAISY (CONDUCÂND-O PE D-RA DAISY), în regia lui Bruce Beresford. El a fost premiat de Los Angeles Critics, New York Film Critics Circle și National Society of Film Critics pentru cel mai bun rol secundar, în 1987, și a fost nominalizat la Globul de Aur pentru STREET SMART.

Portretul realizat de el, întruchipând șoferul unei batrâne doamne din America rasista a anilor ’50, în CONDUCÂND-O PE MISS DAISY i-a adus atât premiul acordat de National Board of Review și Globul de Aur pentru cel mai bun actor, cât și Ursul de Argint, la festivalul de la Berlin. Nascut în 1937, și-a facut debutul în cinema în regia lui Edward Mann în WHO SAYS I CAN RIDE A RAINBOW? în 1971.

De atunci, a jucat în filme extrem de diverse, cum ar fi BRUBAKER, în regia lui Stuart Rosenberg, EYEWITNESS, în regia lui Peter Yates. TEACHERS, în regia lui Arthur Hiller, THAT WAS THEN, THIS IS NOW – Christopher Cain, MARIE – Roger Donaldson, CLEAN AND SOBER – Glenn Gordon Caron, GLORY – Edward Zwick, JOHNNY HANDSOME – Walter Hill, THE BONFIRE OF THE VANITIES (RUGUL VANITAȚILOR) – Brian De Palma, ROBIN HOOD: PRINCE OF THIEVES – Kevin Reynolds, UNFORGIVEN – Clint Eastwood, THE POWER OF ONE – John G.Avildsen, OUTBREAK – Wolfgang Petersen, SE7EN – David Fincher, CHAIN REACTION – Andrew Davis sau HARD RAIN – Mikael Salomon.

A mai jucat în AMISTAD în regia lui Steven Spielberg, DEEP IMPACT – Mimi Leder și KISS THE GIRLS – Gary Fleder, alaturi de Ashley Judd. A mai fost apreciat alaturi de Chris Rock și Renee Zellweger în NURSE BETTY, în regia lui Neil LaBute, apoi a reluat personajul sau din COLLECTIONNEUR, Alex Cross, în ALONG CAME A SPIDER, în regia lui Lee Tamahori.

L-a întâlnit pe Ashley Judd în filmul HIGH CRIMES, în regia lui Carl Franklin, a jucat alaturi de Ben Affleck în THE SUM OF ALL FEARS, în regia lui Phil Alden Robinson; și cu Billy Bob Thornton, Kirsten Dunst și Holly Hunter în filmul independent LEVITY, cu care a fost deschis festivalul Sundance 2003, la care a fost și producator executiv. Ultima oara l-am vazut în BRUCE ALLMIGHTY, al lui Tom Shadyac și DREAMCATCHER – Lawrance Kasdan, dupa Stephen King. El a filmat apoi THE BIG BOUNCE, în regia lui George Armitage, un thriller realizat dupa un roman de Elmore Leonard, MILLION DOLLAR BABY de și cu Clint Eastwood și AN UNFINISHED LIFE – Lasse Hallström. În curând îl vom vedea pe afișul filmului BATMAN BEGINS, în regia lui Christopher Nolan.

Morgan Freeman și-a facut debutul regizoral în 1993 cu BOPHA!, un film despre Africa de Sud, în care joaca Danny Glover și Alfre Woodard. Puțin timp dupa aceea, el și-a creeat propria sa casa de producție, Revelations Entertainment.

Morgan Freeman a devenit popular cu personajul sau Easy Reader din programul pentru tineret „The Electric Company”, dar era deja cunoscut în cercul de teatre new-yorkeze pentru activitatea sa pe scena. I-au fost acordate premii de Drama Desk, Clarence Derwent și a fost nominalizat la Premiul Tony pentru interpretarea sa din „The Mighty Gents”, în 1978. Apoi a fost votat pentru realizarea portretului anti-eroului lui Shakespeare din „Coriolan”, la Festivalul Shakespeare de la New York, care i-a adus premiul Obie.

I s-a conferit un nou premiu Obie pentru rolul mesagerului din „Gospel at Colonus”, spectacol de Lee Breuer creeat de Brooklyn Academy of Music. A obținut în 1985 premiul Dramalogue pentru același rol. L-a interpretat apoi pe Hoke Coleburn în piesa laureata a Premiului Pulitzer „Driving Miss Daisy”, a lui Alfred Uhry, rol care i-a adus cel de-al treilea premiu Obie. A jucat recent rolul lui Petruchio în „The Taming of the Shrew” (Îmblânzirea scorpiei) la Teatrul Delacorte, în cadrul Festivalului Shakespeare din New York, alaturi de Tracey Ullman.

La televiziune, a jucat în „The Atlanta Child Murders” cu Cicely Tyson și „The Execution of Raymond Graham%. A fost nominalizat la Premiul acordat de Cable ACE pentru cel mai bun actor, cu rolul din „Clinton and Nadine”.

National Board of Review i-a conferit Premiul pentru Întreaga Cariera și, chiar din acel an, el deține o stea care-i poarta numele pe Walk of Fame, Bulevardul din Hollywood.

BOB HOSKINS – Bart

Rolul lui Bob Hoskins din filmul MONA LISA, în regia lui Neil Jordan, i-a adus nominalizarea la Oscar, un Glob de Aur și Premiul BAFTA pentru cel mai bun actor în 1987. El a fost, de asemenea, premiat la Festivalul de la Cannes de catre New York Film Critics Circle, Los Angeles Film Critics Association și National Society of Film Critics (Societatea Naționala a Criticilor de Film).

La începutul carierei sale, BOB HOSKINS a jucat în doua filme celebre ale regizorului John Mackenzie, RACKET, în 1980, cu care a fost nominalizat pentru premiul BAFTA pentru cel mai bun actor și THE HONORARY CONSUL în 1983, film caruia îi datoreaza o alta nominalizare la BAFTA, de aceasta data pentru cel mai bun rol secundar.

Solida sa filmografie aduna, de la debuturile sale, ROYAL FLASH a lui Richard Lester în 1975, ca și diverse alte filme cum ar fi: NIXON a lui Oliver Stone, în care a jucat rolul lui J.Edgar Hoover, WHO FRAMED ROGER RABBIT? al lui Robert Zemeckis, pentru care a fost nominalizat la Globul de Aur, ca și PINK FLOYD – THE WALL, în regia lui Allan Parker, SWEET LIBERTY (DULCE LIBERTATE) – lui Alan Alda, COTTON CLUB – Francis Ford Coppola, BRAZIL – Terry Gilliam, MERMAIDS – Richard Benjamin, TROUBLES – Wolfgang Petersen, HEART CONDITION – James D.Parriott, THE INNER CIRCLE – Andrei Konchalovsky. HOOK – Steven Spielberg, SPICE GIRLS: THE MOVIE – Bob Spiers, THE FAVOUR, THE WATCH AND THE VERY BIG FISH – Ben Lewin, THE SECRET AGENT- Chistopher Hampton, FELICIA’S JOURNEY – Atom Egoyan, cu care a obținut Premiul Genie pentru cel mai bun actor. El a fost Nikita Hrușcev în ENEMY AT THE GATES al lui Jean-Jacques Annaud.

A jucat în doua filme ale regizorului britanic Shane Meadows, A ROOM FOR ROMEO BRASS și 24 7: TWENTY FOUR SEVEN, pentru care i s-a conferit premiul pentru cel mai bun actor acordat de European Film.

Recent, a jucat în LAST ORDERS al lui Fred Schepisi, cu care a primit premiul oferit de National Board of Review pentru cea mai buna interpretare, alaturi de întreaga distribuție, în MAID IN MANHATTAN, în regia lui Wayne Wang, cu Jennifer Lopez și Ralph Fiennes, THE SLEEPING DICTIONARY – Guy Jenkin și DEN OF LIONS – James Bruce. Recent a jucat în VANITY FAIR de Mira Nair și BEYOND THE SEA de și cu Kevin Spacey.

Bob Hoskins a jucat adesea și pe micul ecran și anume în „The Singing Detective” și în miniseria „Pennies From Heaven”, pentru care a fost nominalizat la Premiile BAFTA în 1978. A trecut în spatele camerei de filmat pentru a realiza RAGGEDY și RAINBOW, precum și un episod din „Tales from the Crypt” („Povești din Cripta”) și „Tube Tales” (Povestiri din metrou”)

KERRY CONDON – Victoria

Kerry Condon a obținut primul rol în film în 1999, în filmul lui Alan Parker ANGELA’S ASHES, dupa best-seller-ul lui Frank McCourt, avându-i ca parteneri pe Emily Watson și pe Robert Carlyle.

În anul urmator, a jucat în RAT (ȘOBOLANUL), în regia lui Steve Barron, apoi în 2001 în HOW HARRY BECAME A TREE, de Goran Paskaljevic.

În 2003 a fost interpreta lui Kate Kelly din NED KELLY al lui Gregor Jordan, avându-i alaturi pe Heath Ledger, Orlando Bloom, Geoffrey Rush, Naomi Watts și Rachel Griffiths, apoi a jucat în INTERMISSION, în regia lui John Crowley.

De atunci, a mai aparut pe genericul filmului THE HALLO EFFECT, în regia lui Lance Daly. La televiziune a jucat în doua episoade ale filmului „Ballykissangel”, în „Born and Bred” și, recent, în serialul „Rome”.

Regizorul LOUIS LETERRIER

Louis Letterrier s-a lasat cucerit de cinema înca din anii tinereții. Tatal sau este producator, iar mama, creatoare de costume. În ciuda acestui fapt, Louis decisese sa cânte la baterie, înainte de a se lansa singur în filmul de scurt metraj, ceea ce presupunea sa participe la un concurs.

La 18 ani, dupa un stagiu în publicitate, pleaca sa-și faca studiile la Universitatea din New York. Aici descopera toate meseriile pe care le include cinematografia. Devine asistentul unui profesor, apoi îl întâlnește pe Jean-Pierre Jeunet, care cauta coloboratori bilingvi pentru a turna ALIEN IV, THE RESURRECTION.

Lucreaza apoi la RESTONS GROUPES (SA RAMÂNEM GRUPAȚI) al lui Jean-Paul Salomé. Reîntors în Franța, se angajeaza ca asistent a lui Luc Besson pentru filmul JEANNE DÂ’ARC, înainte de a face publicitate pentru Club Internet sau LÂ’Oreal, și acestea realizate de Luc Besson. Își încheie cariera de asistent cu ASTERIX ET OBELIX: MISSION CLEOPATRE, în regia lui Alain Chabat. În 2002 își face debutul ca producator cu filmul de acțiune și aventuri LE TRANSPORTEUR, avându-i în distribuție pe Jason Statham, Shu Qi, Matt Schulze, François Berléand și Ric Young. Dupa DANNY THE DOG, lucreaza la THE TRANSPORTER 2.

EUROPACORP prezinta

Dresat pentru a ucide – Unleashed / Danny the Dog (2005)

un film de LOUIS LETERRIER

cu

JET LI

MORGAN FREEMAN

BOB HOSKINS

KERRY CONDON

Scenariul: LUC BESSON

Muzica originala: MASSIVE ATTACK

Coregrafia pentru arte marțiale: YUEN WO PING

Durata: 1 h 43

Distribuit în România de : Prooptiki Romania