„Aceste băuturi se cosumă la mare în zilele de vineri și sâmbătă, timp de maxim zece weekend-uri. Marea majoritate a consumatorilor acestor băuturi sunt bucureșteni„, a spus Berciu.
El a afirmat că în industria băuturilor alcoolice din import, peste 70% din investițiile firmelor în promovarea produselor sunt concentrate în perioada verii în zona de nord a litoralului, cu precădere în cluburile din nordul stațiunii Mamaia.
O sticlă de 0,7 litri de vodcă sau whisky superpremium costă într-un club între 400 și 600 de lei, iar prețul unei sticle de șampanie din această categorie depășește 400 de lei.
Petru Berciu a mai spus că vremea ploioasă din luna iunie a redus vânzările de băuturi alcoolice din import pe litoral cu 50% față de iunie 2013. Acest lucru, afirmă el, va duce la un recul față de anul trecut, ținând cont de faptul că, în general, business-ul cu băuturi alcoolice din import în perioada verii pe litoral se bazează pe turismul de weekend, adică pe consumatorii care vin pe litoral doar pentru a petrece două nopți în cluburi.
„Celelalte 40 de procente din piața de băuturi superpremium pentru perioada verii le revin, în mare parte, tot bucureștenilor, consumându-se în cluburile din Capitală. Sub 10% din totalul pieței îl reprezintă consumul din provincie, din cluburile din opt orașe mari„, a adăugat șeful BDG.
BDG este leader pe piața băuturilor alcoolice din import, cu o cotă în volum de 32% și o cifră de afaceri în 2013 de 40 de milioane de euro. Firma concurează cu Cristalex, Pernod Ricard și PP Distributors.