– Aţi venit la şefia postului PRO TV Internaţional în
2004. Ce transformări a suferit postul în tot acest
timp?
Am fost numită Director Executiv al PRO TV Internaţional la 1
septembrie 2004. O lună mai târziu, cu o echipă restrânsă, relansam
PRO TV Internaţional, rebranduit, cu programe noi în grilă,
interactive, producţii proprii, cu o nouă viziune despre ceea ce
înseamnă publicul PRO TV Internaţional. Eu lucram în compania PRO
TV S.A. de multă vreme şi ştiam canalul PRO TV Internaţional de la
începuturi. Nu aveam însă detalii concrete despre publicul PRO TV
Internaţional reprezentat de românii din toată lumea, stabiliţi
permanent sau temporar în afară graniţelor ţării. Cel mai important
lucru a fost să realizăm o „hartă” a comunităţilor de români de
peste hotare. Este un proces continuu pe care l-am declanşat în
2004 şi care e permanent, pentru că românii migrează în special în
Europa. Rezultatele au fost uluitoare: românii sunt peste tot în
lume şi când spun PESTE TOT, ei chiar sunt peste tot. În toate
ţările din Europa, în toate statele din SUA, în Asia, Africa,
Australia. Avem români şi la Polul Nord. După realizarea acestei
„hărţi” a românilor peste hotare a urmat un alt proces continuu: de
construire a unei grile de program în aşa fel încât toţi românii de
peste hotare să îşi vadă programele favorite la orele cele mai
convenabile pentru ei. Românii din afara ţării nu au program de la
9 la 17.00. Au ore foarte diferite de muncă, deci au şi ore
diferite de vizionare TV. Majoritatea muncesc efectiv peste 12 ore
şi, ca să ajungă acasă, să urmărească programele TV, mai fac
minimum 1 oră pe drum. Pare dificil să faci o grilă pentru toţi
românii de pe toate continentele, dar astăzi pot să spun că am
reuşit să le oferim programele noastre la orele cele mai bune
pentru ei. Din octombrie 2009 am lansat constant programe noi,
special concepute pentru românii care locuiesc peste hotare.
În fiecare an lansăm o producţie nouă, iar cele vechi sunt
îmbunătăţite în fiecare sezon. Totul având la bază feedback-ul
primit de la publicul PRO TV Internaţional fără de care noi nu am
fi existat.
– Care sunt aşteptările dvs. şi ce vă propuneţi să faceţi
în continuare pentru PRO TV Internaţional?
În 2004, am luat PRO TV Internaţional ca pe un proiect propriu, de
suflet, în dorinţa de a face lucruri mari pornind aproape de la
zero. Astăzi, la 10 ani de la lansare, PRO TV Internaţional este
canalul românesc cu cea mai mare distribuţie în lume şi al doilea
canal TV internaţional din Europa, după Channel One din Rusia.
Acestea reprezintă repere importante şi demonstrează că suntem un
canal puternic pe piaţa internaţională. O datorăm numărului mare de
români care există în toată lumea şi faptului că ei ne sunt fideli
în dorinţa lor de a fi aproape de România, de realitatea de aici. O
datorăm şi programelor de excepţie pe care le preluăm de la PRO TV,
Acasă şi Sport.ro, care sunt apreciate de români, oriunde s-ar
afla. Toată echipa PRO TV Internaţional a făcut mari eforturi să
ajungă aici. Dar continuăm să ne facem planuri mari, să gândim
proiecte, toate pentru publicul nostru. Avem un proiect mare şi
foarte serios, un program de Ştiri PRO TV Internaţional care va
ilustra realitatea în care românii de peste hotare îşi trăiesc
viaţa. Programul va fi realizat în mare parte prin contribuţia
telespectatorilor noştri. Ei vor fi corespondenţii PRO TV
Internaţional. Sunt şi alte proiecte de programe viitoare, însă
aceste Ştiri din fiecare comunitate de români reprezintă proiectul
cel mai important pentru noi.
– Monica Dascălu şi Dana Rogoz sunt vedetele principale ale
postului. Vă gândiţi să măriţi numărul acestora la PRO TV
Internaţional?
Cu siguranţă numărul vedetelor PRO TV Internaţional se va mări prin
lansarea de noi programe. Avem deja proiecte de noi emisiuni pe
care le vom lansa în toamna acestui an.
– Care este cel mai urmărit program din grilă? Primiţi
mesaje de la românii din străinătate referitoare la ceea ce şi-ar
dori să vadă la televizor?
Trimestrial facem o cercetare online despre programe favorite,
vedete favorite, orele de vizionare. Ne ajută foarte mult la
conceperea grilei de programe, la modificarea conţinutului
programelor în funcţie de aşteptările şi dorinţele pe care le au
telespectatorii noştri. Cu mici excepţii, programele favorite sunt
mereu aceleaşi: Ştirile PRO TV, serialele, „Dansez pentru tine” şi
alte producţii preluate de la PRO TV. Între programele favorite
sunt întotdeauna pe primele locuri şi producţiile proprii PRO TV
Internaţional, „De Suflet” şi „Weekend cu Monica Dascălu”.
– Este diferită bătălia pentru audienţă la un post
internaţional în comparaţie cu unul naţional?
Este extrem de dificil să spui care este concurenţa PRO TV
Internaţional. Suntem un canal cu distribuţie worldwide, deci putem
fi vizionaţi oriunde în lume. Nu poţi măsura audienţa, dar poţi
afla cu aproximaţie numărul de abonaţi care au PRO TV Internaţional
în pachetul de programe TV pe care ei îl cumpără. Concurenţa
noastră este reprezentată de canalele TV din ţările unde
locuiesc români. Cu ei ne „batem”, dar nu în termeni de audienţă,
ci în termeni de conţinut. Vrem să le oferim românilor un mix de
programe în primul rând 100% româneşti, care să îi facă să renunţe
să mai vizioneze şi alte canale din ţara unde se află ei.
– Ce uraţi postului PRO TV Internaţional la aniversarea
celor 10 ani de emisie?
Mă număr printre telespectatorii fideli ai PRO TV Internaţional. În
fiecare zi văd chipurile telespectatorilor săi în pozele trimise cu
atâta bucurie. Sunt oameni deosebiţi, frumoşi. Sunt oameni care au
riscat totul să ajungă într-un loc mai bun pentru ei şi familiile
lor. Îi doresc postului meu favorit, la aniversarea celor 10 ani,
să continue să meargă pe urmele acestor români deosebiţi de peste
hotare şi să reuşească să le ofere permanent programe de excepţie,
pe care ei să le iubească.