Dodge Magnum 2005 – Dodge this!
Los Angeles, ianuarie 2003. Conceptul Magnum SRT-8 stralucea, pentru prima data, sub lumina reflectoarelor. Prezentat de Dieter Zetsche, CEO Chrysler, ca „noua forma a puterii americane in materie de automobile”, studiul impresiona prin proportiile masive si doza de agresivitate afisata. Sub o singura denumire se ascundeau numeroase „clase”: estate, monovolum si chiar un sports-sedan. Un mix greu de definit, dar totusi plin de stil si originalitate. Faceti cunostinta acum cu versiunea de serie.
Detroit, ianuarie 2004. Pe langa roadster-ul Sling Shot, Dodge a introdus Magnum 2005. Automobilul, nu pistolul. Pastrand aproape nealterate liniile conceptului, noul model va fi disponibil la cel mai apropiat dealer (deocamdata peste Ocean) incepand din aceasta primavara. Si de ce s-ar grabi cineva sa-l cumpere? Pentru ca, asa cum sustin oficialii Dodge, Magnum se prezinta ca cel mai puternic model sub 30.000 dolari. La startul vanzarilor, clientii pot alege intre 3 nivele de echipare: SE, SXT si RT. Daca Magnum SE dispune de un motor V6 de 2,7 litri si 190 CP, Magnum SXT propune un V6 de 3,5 litri si 250 CP.
Daca aceste doua versiuni nu sunt suficient de puternice, ce spuneti atunci despre Magnum RT? Cartea de vizita indica un propulsor V8 HEMI de 340 CP si nu mai putin de 530 Nm. Cuplat la o transmisie automata in 5 trepte, controlata electronic, ce dispune si de functia AutoStick. Diferentierea fata de restul gamei se continua si la exterior, unde remarcam jante de 18 inch, evacuare duala, discuri de frana supradimensionate, insertii de crom la nivelul caroseriei si proiectoare de ceata. Plus un naucitor sistem audio cu 6 incinte si un amplificator de 288 W, in habitaclu. In functie de caz, se poate opta si pentru Protection Group, adica anvelope run-flat, airbag-uri laterale in fata si in spate, respectiv sistem de climatizare cu filtru contra impuritatilor.
Dincolo insa de aspectul agresiv sau performantele preconizate, Magnum RT este sinonim si cu cateva inovatii. Mentionam pentru moment doar sistemul MDS. Care inseamna, de fapt, Multi Displacement System si permite deactivarea a patru din cei 8 cilindri atunci cand nu este nevoie de putere maxima. Cat despre performante, Dodge nu a facut nici un anunt oficial. Stim numai ca Magnum dispune de suspensii independente, la nevoie fiind capabil sa remorcheze pana la 2 tone. De la si pana la uzina din Ontario, Canada, acolo unde se va desfasura productia noului model Dodge de calibru greu.