Diva 70% noua
Cunoscatorii metodelor de identificare agreate la Maranello vor sti imediat ce reprezinta cifra 430. Motorul V8 a fost regandit pentru a i se creste cilindreea la 4.308 cmc, obtinandu-se astfel o putere de 490 CP, necesara pentru a-l pune cu botul pe labe pe tupeistul Lamborghini Gallardo, precum si diversele declinari AMG ale modelelor Mercedes.
Cu o putere litrica de invidiat (114 CP/litru) si cu un raport kg/CP de doar 2,8, este de la sine inteles ca performantele ajung la un nivel de invidiat. Suta e atinsa in fix 4 secunde, iar viteza maxima este de nu mai putin de 315 km/h – un serios avertisment orientat catre concurenta.
Tendinta, sanatoasa de altfel, a industriei auto mondiale este dintotdeauna aceea de a recolta produsele experimentelor din sportul cu motor si de a le aplica masinilor de serie, mai bine zis de serie mica. Astfel, Ferrari 430 inoveaza pe doua planuri, fiind prima masina produsa la Maranello dotata cu un diferential electronic (E-diff) si prima beneficiara a unei taste pe volan, care dirijeaza sistemele integrate ce controleaza dinamica masinii. Toate astea in conjunctie cu cutia de viteze secventiala, la care timpul de schimbare a vitezelor a scazut la doar 150 milisecunde.
Stabilitatea la viteza mare este asigurata de un fund plat imbunatatit fata de al lui 360 Modena, iar daca v-ati avantat atat de tare, e bine sa stiti ca exista o optiune de frane ceramice care sigur va vor opri in timp util.
Cat despre design, semnat ca de obicei Pininfarina, el are elemente extrapolate de la Enzo, ca de pilda farurile si stopurile.
Motor: 3.308 cmc, 8 cil. V, 490 CP la 8.500 rpm, 465 Nm la 5.250 rpm
Transmisie: secventiala 6 + 1 trepte
Dimensiuni: 4.512 x 1.923 x 1.214, 1.450 kg
Performante: 0-100 in 4 sec., vmax 315 km/h
ProMotor