Dispozitivul care ferește mașina de tren
Ieșeanul Andrei Chririlă, în vârstă de 23 de ani, a creat un dispozitiv revoluționar care ar putea ajuta la scăderea numărului de accidente pe calea ferată.
Andrei a inventat un sistem ce poate bloca autoturismele, atunci când se apropie trenul la trecerile de cale ferată, care nu sunt dotate cu bariere.
Pentru ca sistemul să funcționeze, este necesară montarea unor modulatoare wireless și senzori pe cele trei panouri de avertizare instalate pe șosea, din 50 în 50 de metri, înainte de trecerea la nivel cu calea ferată.
În dreptul panourilor ar trebui montate și niște bobine care să genereze un câmp magnetic.
Noul dispozitiv ar putea împiedica producerea accidentelor la nivelul căii ferate
În acest caz, și mașinile ar trebui echipate cu câte un senzor și a unor receptoare wireless conectate la computerul de bord.
Senzorul inductiv, plasat sub mașină, reacționează la câmpul electromagnetic din carosabil, iar computerul de bord primește informații complexe prin intermediul senzorilor de pe panourile de avertizare.
„Șoferul este avertizat prin intermediul computerului de bord dacă și din ce parte vine trenul, primește chiar o fotografie a trenului și îi este menționată distanța exactă față de trecere. Dacă șoferul vrea să forțeze pasajul, sistemul îi plafonează viteza, în prima fază, până la 40 de kilometri la oră”, spune studentul.
„Ulterior, la ultimul panou de avertizare, o frânează total, iar șoferul nu mai poate înainta, până nu trece trenul”, precizează Andrei Chirilă, masterand în anul II la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată din Iași.
„Până în 500 de dolari vor costa senzorii de pe panouri și bobinele de pe suprafața carosabilă, la fiecare trecere, iar încă vreo 400 de dolari ar costa îmbunătățirile aduse autoturismelor”, a mai adăugat Andrei.