Disney lanseaza cruciada alimentației sanatoase

18 10. 2006, 11:01
Gigantul american de divertisment Disney a lansat o cruciada împotriva obezitații prin decizia de a-și utiliza numele numai pentru promovarea alimentelor sanatoase pentru copii și de a reduce meniurile hipercalorice comercializate în parcurile sale de distracții,

Gigantul american de divertisment Disney a lansat o cruciada împotriva obezitații prin decizia de a-și utiliza numele numai pentru promovarea alimentelor sanatoase pentru copii și de a reduce meniurile hipercalorice comercializate în parcurile sale de distracții, transmite AFP.

„Walt Disney Company a stabilit noi reguli alimentare menite sa ofere opțiuni mai sanatoase copiilor și parinților acestora”, arata grupul într-un comunicat.

Numai produsele pentru copii care raspund normelor de sanatate în materie de calorii, grasimi și zaharuri vor putea obține licența de a fi utilizate sub numele companiei sau sub numele personajelor animate create de Disney.

Compania a anunțat ca va face și schimbari „benefice pe plan nutritiv” în ceea ce privește meniurile servite în parcurile de distracții. Toți acizii grași nesaturați (uleiuri și margarine hidrogenate) vor fi suprimați pâna la sfârșitul anului 2007, iar aceeași masura va fi luata și pentru produsele promoționale pâna la sfârșitul anului 2008.

Printre noile reguli se numara reducerea caloriilor pentru a obține „porții potrivite copiilor” și reducerea grasimilor, care vor constitui pâna la 30% din caloriile unui meniu.

Disney va continua sa împrumute numele sau unor dulciuri, precum torturi aniversare sau bomboane, dar acestea vor constitui doar 15% din portofoliul produselor sub licența.

În urma criticilor din ce în ce mai virulente la adresa rolului lor în creșterea procentului de persoane obeze în Statele Unite, mai multe companii, precum PepsiCo și McDonald’s, au decis în ultimii ani sa impuna reguli de buna conduita.

Mediafax