Disney a depășit în premieră Netflix ca număr de abonați, cu 221 de milioane
Platforma de streaming Disney+ a câștigat 14,4 milioane de abonați în cel de-al treilea trimestru fiscal. Serviciul de streaming a ajuns la un total de 152,1 milioane de abonați, depășind așteptările analiștilor de pe Wall Street care vizau o medie de 10 milioane de abonați pentru perioada respectivă.
Astfel, compania mamă a ajuns, cu Disney+, Hulu și ESPN+, la un total de 221 de milioane de abonați și a depășit în premieră Netflix, care are 220,7 milioane în prezent. Cu toate acestea, Disney nu a dezvăluit câți dintre aceștia vin prin abonamente la pachet.
Numărul abonamentelor internaționale ale Disney+, excluzând Hotstar, a crescut de la 87,6 milioane la 93,6 milioane. Iar, în SUA și Canada, a obținut 100.000 de noi abonați, ajungând la un total de 44.5 milioane pentru perioada menționată mai sus, potrivit The Hollywood Reporter.
Înainte de a face publice cifrele financiare, miercuri, compania a anunțat și o creștere a prețurilor la nivel global a abonamentelor la Disney+, Hulu și ESPN+. Mișcarea a fost făcută pentru a coincide cu lansarea unui format de abonament susținut de reclame pentru Disney+, în decembrie.
Și, deoarece compania de divertisment continuă să cheltuiască masiv în streaming – compania a cheltuit mai mult de 1 miliard de dolari în acest domeniu în perioada menționată -, compania încearcă în mod clar să-și crească veniturile per utilizator, care rămân deosebit de scăzute pentru Disney+ și ESPN+.
În prezent, Hollywood-ul își reevaluează abordarea integrală a serviciilor de streaming, pe fondul încetinirii creșterii Netflix. Gigantul de streaming odinioară nefavorabil reclamelor a încheiat recent un parteneriat cu Microsoft pentru a lansa un abonament susținut de reclame, la începutul anului 2023, pentru a ajuta la stoparea fenomenului de pierdere de abonați.
Pe de altă parte, și veniturile totale pentru cel mai recent trimestru raportate de Disney au depășit așteptările, cu 21,5 miliarde de dolari, în creștere față de 19,2 miliarde de dolari în trimestrul financiar al doilea. Venitul net a scăzut ușor, la 3,6 miliarde de dolari, comparativ cu 3,7 miliarde de dolari în trimestrul anterior.
CITEȘTE ȘI: 5 filme „Spider-Man”, disponibile pe Disney+ România din 29 iulie
Foto: Disney