Maserati, Ferrari, Giugiaro. Cand acesti trei grei ai Italiei se unesc pentru a construi o masina sport decapotabila, in mod cert rezultatul va impune respect, prin orice prisma l-ati percepe.
Acest model este primul Maserati produs dupa preluarea firmei ce are ca emblema un trident de catre Ferrari, si de aceea este extrem de important. Maserati 3200 Spyder nu reprezinta doar o metamorfoza a coupe-ului 3200 GT, ci o masina complet noua.
Spyder GT este impresionant din punctul de vedere al realizarilor tehnice pe care le incorporeaza: propulsorul, un V8 de 4.2 litri, transmisia de putere, cutia de viteze cu sase trepte si suspensia au fost complet regandite si coordonate in colaborare cu inginerii de curse ai uzinei din Maranello. Ampatamentul variantei cabrio a fost redus cu 22 cm, in comparatie cu al coupe-ului. Puterea a fost crescuta cu 20 CP, ajungand la 390 CP. Ce sa mai, trebuie sa fie tare placut sa stii ca te bazezi pe atatia caluti.
Nici nu prea ai nevoie de toti, dar e mai bine sa fie. Ca poate dai de concurenta si… Principala problema in designul unui roadster este cum sa conferi eleganta, dinamism si frumusete masinii, chiar si atunci cand este capotata. Din acest motiv, Giugiaro nu a adoptat pur si simplu forma coupe-ului 3200 GT, ci a ales pentru varianta Spyder o linie mai joasa si mai compacta. Partea frontala – in afara grilei si a contururilor rotunjite mai puternic – a ramas, optic, foarte aproape de cea a coupe-ului.
Oricum, proportiile masinii variaza fata de varianta 3200 GT: ampatament redus, renuntarea la hatchback si linia „umerilor” mai ridicata. Vazut din spate, cea mai pregnanta schimbare ce a survenit este forma stopurilor; mult mai conventionala, in sfert de cerc, ea a fost preferata formei de bumerang, caracteristica originala a variantei coupe. Pentru Spyder s-a utilizat, tot in partea spate-inferioara, un difuzor de aer si patru tevi de esapament integrate in spoiler.
Prin constructia sa (s-a renuntat la montarea locurilor spate), Maserati 3200 Spyder are suficient spatiu pentru a „inghiti” acoperisul amovibil si a asigura suficient volum compartimentului bagajelor. Pentru plierea acoperisului, inginerii italieni au creat un compartiment separat, pozitionat in spatele celor doua roll-baruri, vopsite in aceeasi culoare cu restul caroseriei. Acoperisul amovibil este disponibil in 5 variante de culoare. Bineinteles, toti clientii pot beneficia de avantajul programului „Officine Alfieri Maserati” care le permite acestora individualizarea cat mai puternica a masinii.
O data cu producerea acestui model, Maserati se indeparteaza de traditia motorului biturbo. Propulsorul de 4.2 litri, V8, aspirat normal, ce dezvolta 390 CP si un cuplu de 451 Nm, reflecta experienta inginerilor de la Ferrari. Gratie acestei interventii, in contrast cu varianta coupe, 3200 Spyder consuma cu aproximativ 10% mai putin combustibil, acest lucru neafectandu-i insa performantele, crescute si ele in proportie de circa 30%.
Transmisia puterii pe puntea spate se realizeaza via o unitate capsulata de transmisie, iar in ceea ce priveste cutia de viteze, aceasta este disponibila fie in varianta manuala cu 6 trepte, fie in varianta „Cambiocorsa”, in stilul celor existente in Formula 1. {i trebuie sa fie asa, pentru ca 3200 Spyder concureaza direct cu noul Mercedes SL. Exuberanta contra high-tech? Deocamdata, 0-0!
Sursa:www.autoshow.ro
Pret: 3,600 $; An Fabricatie: 1994; Carburant: Benzina; Rulaj: 95,000 km; Capacitate: 1600 cmc
Contact: KLEIN ANISOARA Telefon: 094684477/013136405
Dotari:
SERVO DIRECTIE; SERVO FRANA; RADIO CASETOFON BLAUPUNKT; SCAUNE RECARO; RECENT ADUSA GERMANIA
Sursa:www.autovit.ro
Pret: 3,600 $; An Fabricatie: 1994; Carburant: Benzina; Rulaj: 95,000 km; Capacitate: 1600 cmc