Dupa cum va spuneam aici, ANCOM elaborase un proiect de decizie prin care operatorii urmau sa aiba obligatia de a asigura, la cererea utilizatorilor, deblocarea oricarui terminal achizitionat impreuna cu serviciile de comunicatii si codat pentru a functiona numai in reteaua unui anumit furnizor.
Iata ca azi suntem in masura sa spunem si de cand se va intampla acest lucru: incepand din luna septembrie!
Ce ar mai trebui reamintit:
– Fiecare operator care comercializeaza terminale codate in reteaua proprie va oferi clientului posibilitatea de a solicita deblocarea chiar la data achizitiei sau la un moment ulterior acesteia.
– Deblocarea ulterioara achizitionarii se va face pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al terminalului.
– Daca telefonul este achizitionat ca parte dintr-un pachet promotional sau la un pret preferential si clientul solicita deblocarea inainte de expirarea perioadei minime prevazute in contractul de servicii de comunicatii incheiat cu operatorul, clientul va trebui sa achite atat tariful pentru operatiunea de deblocare, cat si suma stabilita ca penalitate pentru deblocarea anticipata a telefonului pe parcursul perioadei minime contractuale.
Tariful de deblocare va fi stabilit de catre operatori, iar deblocarea se realizeaza in maxim 15 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii clientului.