„Programul Rabla durează de ceva vreme, au fost discuții și în anii precedenți cu privire la cuantum, la număr, la durată. În prezent asociația are un punct de vedere comun, de susținere a acestui program și pentru anul viitor, în 2014. Dar în ipoteza în care acest program se va derula și Guvernul va decide acest lucru, am dori să fie ultimul an în care acest program să se mai desfășoare. (…) Suntem de acord cu menținerea valorii, respectiv de 1.500 de euro pe tichet, și ca volum un număr similar de tichete cu cel din 2013„, a declarat miercuri președintele Consiliului Director al asociației, Ernest-Virgil Popovici.
Horoscop 2014 – Vezi ce prevăd astrele pentru zodia ta în 2014!
Acesta a afirmat că între 2005 și 2012 au fost casate aproximativ 450.000 de automobile și au fost vândute 216.000 de unități.
„În primii ani programul Rabla și-a dovedit utilitatea, dar apoi aceasta utilitate s-a estompat. Nu are rost să inventăm noi apa caldă, în aproape toate țările în care programul s-a desfășurat, s-a stins demult„, spune șeful APIA.
Popovici propune că programul să înceapă la jumatea lunii februarie.
„Pentru 2015, când acest program nu mai dorim să se desfășoare și nu considerăm că mai are vreo utilitate, iar întreaga industrie auto este de acord cu acest lucru, susținem și deja am avut discuții, atât la ministerul de Finanțe, cât și cu cei de la ministerul Mediului, că va trebui înlocuit actualul sistem de calcul al impozitului în funcție de capacitatea cilindrică cu un impozit calculat în funcție de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 și vechimea autoturismului. Bineînțeles, asta nu are nicio legătură și nu înlocuiește timbrul de mediu” a spus Popovici.