DIESEL Amore

13 06. 2006, 12:00
Am inceput sa-mi conjug viata de jurnalist auto cu un lichid pe care toata lumea il numeste motorina. A inceput sa devina o raritate un test cu un model propulsat de un motor pe benzina. Mai nou si Alfa Romeo pune mare accent pe acest carburant. Dar atunci cand ai in curte un propulsor de

Am inceput sa-mi conjug viata de jurnalist auto cu un lichid pe care toata lumea il numeste motorina. A inceput sa devina o raritate un test cu un model propulsat de un motor pe benzina. Mai nou si Alfa Romeo pune mare accent pe acest carburant. Dar atunci cand ai in curte un propulsor de 2,4 litri diesel care ofera 200 CP nu ii condamn asa tare. Prin urmare Alfa RomeoÂ…dieselÂ…pierde ceva din latinitate, si mai este si GT. Nu cu fabulosul propulsor de 2,4 litri, ci unul pe care il stiu deja, de 1,9 litri care dezvolta 150 CP.

ProMotor a testat Alfa GT, dar la acel test nu am avut privilegiul sa particip si nu doream sa nu bifez la capitolul automobile testate acest model, chiar daca are sub capota un diesel. La capitolul impresie artistica Alfa GT primeste un zece plus, fiind o creatie absolut magnifica. Atat de frumoasa incat la o spalatorie auto unde am intrat sa curatam masina pentru sedinta foto, Frumoasa italiana a beneficiat de un tratament special, aproape o ora si jumatate a durat cosmetizarea. Linia caroseriei te cucereste dar are si un mare minus, vizibilitatea in oglinda retrovizoare din interior fiind extrem de redusa, trebuie sa te bazezi pe cele laterale. Desi un coupe, va puteti baza si pe locurile din spate care pot fi caracterizate ca fiind generoase tinand cont de model. Spatiul la nivelul genunchilor este decent, un oarecare disconfort fiind generat de spatiul la nivelul capului. Indivizii peste 1,80 metri ar trebui sa ocupe doar locurile din fata. Designul interiorului nu iti rezerva surprize, este in traditia Alfa Romeo si continua poezia de la exterior. Scaune excelente, care ofera un suport lateral bun, bord minimalist pe care triumfa un turometru si un kilometraj de mari dimensiuni, volan cu o buna prizaÂ…cam asta conteaza la o masina care doreste sa te cucereasca.

Trebuie sa mentionez ca as fi preferat o cursa mai scurta a schimbatorului de viteze, si asta pentru a nu explora cu mana dreapta tot spatiul central in cautarea treptelor. In schimb destul de exacta cutia cu sase trepte. Propulsorul 1,9 Multijet altereaza putin farmecul acestui GT la turatii reduse prin zgomot, dar odata urcat in ture te duce cu gandul, paradoxal, la un motor boxer. Insa la capitolul reprize si performante lucrurile stau destul de bine. Te poti lauda cu performante in conditiile in care bugetul nu are de suferit. Un rulaj pe autostrada de 200 km s-a soldat cu un consum mediu de 6,5 litri/ 100 km in conditiile unui rulaj cu o viteza medie de 130 km/h. In mediul urban consumul a ajuns aproape de 10 litri la o suta de kilometri dar fara a menaja prea mult masina. Cred ca sunt date interesante pentru o masina care ajunge la 100 km/h in 9,6 secunde si are o viteza maxima constructiva de 209 km/h.

Mai sunt inca nostalgic dupa directia din Alfa GT si frane. Au darul de a-ti crea o senzatie de bine si siguranta la volan rar intalnite la masinile de azi. Poate s-ar mai putea lucra ceva la dozarea pedalei de ambreiaj care prinde putin cam sus. Suspensia fata este cu roti independente, tip patrulater cu brat dublu oscilant si bara stabilizatoare cu articulatii sferice, iar cea spate tip McPherson cu roti independente. Poate aceasta descriere a suspensiilor nu va spune multe, dar Alfa GT sta extraordinar pe drum, poate putin lucrat la notele muzicale transmise in habitaclu de trenul de rulare la trecerea peste denivelari sau prin gropi. Totul se rezolva daca abuzati putin de excelentul sistem audio BOSE aflat in dotarea modelului italian. Si nu uitati ca are portbagaj, si inca unul decent ca volum. DieselÂ…de ce nu!

Citeste mai mult in ProMotor