Presedintele Ferrari i-a luat peste picior pe cei de la McLaren si i-a transmis un avertisment subtil lui Barrichello
Presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a acordat un amplu interviu ziarului Corriere della Sera, în care a tras cîteva sageti. Prima în directia „dusmanului traditional”, McLaren. „Am vazut noul monopost McLaren, care e de fapt un Ferrari argintiu. E îmbucurator sa vezi cum altii copiaza cele mai bune solutii”, a spus Di Montezemolo.
„Marea noutate este cutia de viteze”, a confirmat presedintele Ferrari ceea ce se stia înca de la sfîrsitul sezonului trecut. Noul monopost Ferrari are motorul si transmisia integrate într-o singura unitate si nu dispune de ambreiaj. Conform zvonurilor, este o revolutie în F1. Suspensiile vor fi coborîte, pentru a nu sta în calea fluxului de aer ce trece pe sub aripa frontala si se scurge pe sub podeaua masinii. Di Montezemolo a spus ca nu stie daca în prima cursa, cea de la Melbourne, din 3 martie, Ferrari va pune pe grila noul monopost sau pe cel vechi, care a fost modificat.
Barrichello a primit un avertisment subtil de la presedintele Ferrari. La începutul lui ianuarie, dupa revenirea din vacanta, brazilianul a declarat într-o conferinta de presa ca „echipa tehnica îl sustine într-o proportie mai mare pe Michael Schumacher, cam doua treimi concentrîndu-se asupra sa”. A doua zi, Michael Schumacher, vadit deranjat de afirmatiile colegului sau, a precizat ca „la Ferrari Barrichello este egalul meu”.
„Rubens trebuie sa demonstreze ca e mai rapid pe pista, nu la conferintele de presa”, a adaugat si Jean Todt, directorul sportiv al teamului. Principalul avertisment i l-a dat brazilianului însusi Di Montezemolo. „Daca Barrichello va face un pas înainte în ceea ce priveste relatia sa cu echipa si cu Schumacher, nu vad de ce l-am schimba la sfîrsitul sezonului”, a declarat presedintele. Culmea, Barrichello a declarat ieri ca simte ca poate deveni campion mondial în 2002. Probabil ca spera sa aiba sansa lui Irvine din 1999, ca Michael Schumacher sa se accidenteze.
Nou monopost Minardi
Teamul italian a testat pentru prima data masina pe care o va folosi în sezonul 2002, PS02 KL. Monopostul este substantial diferit de cel din 2001. Propulsorul Asiatech AT02 V10 e mai puternic, mai usor si mai compact, iar la nivelul caroseriei au fost operate modificari ce au îmbunatatit coeficientul aerodinamic al masinii.
Schimbari în culise
Renault F1 ar putea ramîne fara inginerul sef Pat Symonds. Acesta se pregateste sa plece la Jordan, unde, ca director tehnic, va lucra împreuna cu Gary Anderson. Symonds a fost director tehnic al teamului pîna anul trecut, cînd la Renault a venit Mike Gascoyne, care provenea tocmai de la Jordan. Pe de alta parte, pe Symonds l-ar putea înlocui inginerul de la Jordan, Egbahl Hamidy.
Sursa: www.prosport.ro