Detalii despre programul Prima masina
„Trebuie să continuăm cu înlocuirea mașinilor vechi. S-a discutat despre programul «Prima mașină», dar pentru aceasta trebuie să găsim soluții de creditare pentru persoanele fizice. Știm cu toții că, de la criza din 2008, oamenii au devenit reticenți în a-și lua credite privind bunurile durabile. Pentru ei trebuie să găsim soluții de prelungire a ratei de rambursare și de reducere a dobânzilor. Trebuie să-i convingem pe utilizatori că este mult mai bine să-și cumpere o mașină nouă, în loc de una veche, atât în ceea ce privește costul, cât și siguranța și impactul asupra mediului”, a spus Maure.
Oficialul Dacia a participat, alături de alți reprezentanți ai societăților comerciale franceze care activează în România, la o serie de întâlniri de afaceri cu potențiali investitori din Franța pe piața românească.
El a afirmat că și-ar dori ca 20% din producția de la Mioveni să fie vândută pe piața internă și doar 80% să meargă la export.
„Anul trecut am produs 338.593 de automobile. Vrem să stimulăm piața internă, care din păcate nu vinde. Piața auto din România ne-am dori să fie la 100.000-200.000 pe an. Am vrea ca 20% din producția de la Mioveni să fie vândută pe piața din România, asta ar însemna aproximativ 60.000 de mașini, dacă ne-am menține cota de 30%”, a completat Maure.
Șeful producătorului auto a precizat că o reducere a TVA cu cinci puncte procentuale, de la 24% la 19%, ar ajuta Dacia să-și mărească vânzările de pe piața internă.