Chiar daca pare un termen fortat, carburatorul reprezinta plamanii unei masini. Acesta este organul motorului cu cea mai mare pondere de influentare, in bine sau mai ales in rau, a consumului de benzina. Descopera-i tainele.
Clapeta de pornire (socul) trebuie sa ocupe, in functionare normala, pozitia deschis. Daca nu este bine inchisa, poate provoaca cresterea depresiunii in camera de amestec si prin aceasta, apelul unei cantitati prea mari de benzina. Pozitiile incorecte ale clapetei pot duce la cresteri de 5-10% ale consumului de benzina.
Pastrarea constanta a nivelului prescris pentru benzina. Cresterea nivelului benzinei duce la functionarea cu prea mult combustibil, iar scaderea prea mare a nivelului saraceste considerabil amestecul.
Deteriorarea plutitorului, a poantoului si a scaunului acestuia este una din defectiunile destul de frecvente si greu sau deloc detectabile cu motorul oprit. Solutia sigura presupune inspectarea prin demontare si examinare, precum si prin incercarea etansarii dintre poantou si scaunul sau.
Plutitoarele din tabla, goale la interior, se pot gauri, astfel incat, umplandu-se cu benzina, tin poantoul continuu deschis, ceea ce duce la oprirea motorului prin „inecarea” sa cu prea multa benzina.
Inlocuirea plutitorului cu unul nou sau repararea celui defect sunt remedierile ce se impun in acest caz.
Defectiunile semnalate, de neobservat din exterior, pot conduce la cresterea consumului cu 1Â…3 litri de benzina la suta de kilometri, fara nici o alta manifestare sensibila care sa atraga atentia.
Sursa: Service CICLOP