Depeche Mode, Cold Play sau Rammstein. În maxim doi ani, live!

23 09. 2005, 20:10
"La un moment dat m-au sunat cei de la Withe Stripe sa ma roage sa-i ajut sa treaca de vama din Nadlag.", Mircea Nanca, impresar. Vrem sa vedem și în Romania concerte cu U2, Cold Play, Robbie Williams, Green Day, Depeche Mode, Rammstein, Eminem sau Madonna! Este posibil sau e doar

„La un moment dat m-au sunat cei de la Withe Stripe sa ma roage sa-i ajut sa treaca de vama din Nadlag.”, Mircea Nanca, impresar.

Vrem sa vedem și în Romania concerte cu U2, Cold Play, Robbie Williams, Green Day, Depeche Mode, Rammstein, Eminem sau Madonna! Este posibil sau e doar un vis frumos care nu se va împlini niciodata? Apropo TV i-a provocat la sinceritate pe organizatorii de concerte și-a aflat amanunte surprinzatoare.

Gheața au spart-o, în 1991, legendarii rockeri de la Uriah Heep, prima trupa de talie mondiala care a poposit pe plaiurile mioritice. Un an mai tarziu, concertul lui Mickael Jackson parea aproape un miracol. Dar nimeni nu se gandea, la vremea respectiva ca recitalul mega-starului va ramane, și pentru urmatorii 13 ani, cel mai spectaculos concert desfașurat vreodata în Romania. Pentru ca, deși de-atunci lista s-a mai îmbogațit cu legende precum Metallica, Iron Maiden, Status Quo, Phil Collins, Joe Cocker sau mai „tinerii” Prodigy, Moby, Faithless, NightWish, Therion, Ricky Martin și Pink, investițiile nu au egalat cheltuielile facute cu aducerea lui Jackson în Romania: un milion de dolari.

Și totuși, romanii ar vrea mai mult. Iar Apropo TV va spune de ce depinde sa vedem, la noi acasa, un concert cu artiști vestici în voga.

În primul rand este vorba de, ce surpriza!, bani. „Artiștii de care vorbiți au niște onorarii prea mari pentru piața din Romania. Costurile minime de producție ale unui asemenea eveniment se ridica la un milion de euro, iar cele maxime pot ajunge chiar la doua milioane: onorarii, amenajari sceno-tehnice, transport, cazare, masa, marketing, PR etc. Ori, la acest moment, ele nu pot fi acoperite din comercializarea biletelor, data fiind puterea slaba de cumparare și lipsa unei culturi a

În al doilea rand se pune problema poziției geografice și a lipsei infrastructurii. „Pentru a ajunge la București, artiștii au nevoie de trei zile. Asta este extrem de mult avand în vedere ca, într-un turneu, concertele sunt programate la distanța de o zi”, explica Dorin Ciubuc, de la Fun Time Production, care a cheltuit 500.000 de euro (cea mai mare suma dupa Michael Jackson) pentru a-l aduce pe Phil Collins la București, la finalul lunii octombrie.

Iar deplasarea la București a unei trupe serioase – care folosește, în concerte, propria aparatura, încarcata în cateva camioane bune – este îngreunata de starea drumurilor din Romania și chiar de… procedurile greoaie de la vama. „La un moment dat m-au sunat cei de la Withe Stripe sa ma roage sa-i ajut sa treaca de vama din Nadlac. Veneau din Polonia și se îndreptau spre Atena, unde aveau concert. Dar vameșii din Romania vroiau se le ia la puricat fiecare camion cu aparatura, fara sa-i intereseze ca artiștii întarziau la concert…”, povestește Mircea Nanca, de la Fundația Phoenix – un alt mare organizator de concerte.

Citește mai multe despre posibilele concerte din Romania numai din