Dintre cei aproape 300 de clienti ai brandului Scabal, majoritatea isi comanda de ani buni haine personalizate. “Nevoia de diferentiere s-a facut simtita mai ales in mediul de afaceri si cel politic”, spune Julia Kristensen, director general al companiei Stil European Impex, distribuitorul exclusiv al Scabal in Romania, explicand ca in afacerea pe care o conduce detaliile fac diferenta.
"La acest nivel nu se pune problema de apreciere dupa pret. Cine incepe discutia cu pretul inseamna ca nu-si permite sa cumpere. E ca si cum te-ai duce intr-un showroom Rolls-Royce si ai intreba cat costa", compara Daniel Rosner, director de vanzari la Alsa Boutiques, companie care detine franciza pe piata interna pentru brandul italian Ermenegildo Zegna. Pastrand comparatia cu masina, in functie de tesatura si de "optiunile" care pot fi adaugate, adica detalii precum un buzunar interior mare pentru biletele de avion sau unul mai mic pentru telefonul mobil, initiale brodate, un costum comandat poate ajunge sa coste chiar si 10.000 de euro. "Avem aproape 100 de criterii de corectare a tinutei", tine sa precizeze Rosner.
Conceptul afacerilor de acest gen este diferit de la o companie la alta: unii au ales doar reteaua de magazine (Ermenegildo Zegna), altii au mizat pe un showroom (Zenonni), in timp ce unii le-au preferat pe ambele (Scabal). Indiferent de varianta aleasa, fiecare lucreaza sa alimenteze garderobele politicienilor, ale oamenilor de afaceri, ale ambasadorilor sau ale diplomatilor din tara.
Spre deosebine de Scabal sau de Ermenegildo Zegna, care doar preiau comenzi pe care le trimit apoi in Belgia, respectiv Italia, de unde costumul gata croit se intoarce in tara, Zennoni lucreaza mare parte din comenzi in atelierul propriu. "Lucram atat costumul tip ‘bespoke’, care presupune sa luam masurile si sa cream tiparul, dar si pe cel ‘made to measure’, pentru care avem un tipar deja facut la care modificam si ajustam in functie de preferintele clientului", explica Vlad.
Clientii care vor sa poarte unicate trebuie sa aiba insa rabdare, pentru ca durata finalizarii unui costum este de doua-trei luni. "Un client nou trebuie sa vina la proba de trei sau patru ori. In cazul unui client vechi, pentru care exista deja tipare, sunt necesare doar una sau doua probe", precizeaza designerul Zennoni.
Citeste tot articolul in Busines Magazin