O zi plina de actiune organizata de Autoitalia, a inceput printr-un test Bucuresti-Bacau si retur la volanul unor modele Alfa Romeo si Fiat echipate cu propulsoare turbodiesel multijet si sistem common rail din a doua generatie.
A continuat nebuneste pe circuitul de karting Selena din Bacau cu Alfa Romeo 156 GTA. Iar bomboana de pe tort a constituit-o insasi cursa de karting intre jurnalisti.
Un test de 600 de km este mai mult decat edificator asupra anumit model sau motorizare. Fiat Punto, Fiat Doblo Panorama, Alfa Romeo 147 si Alfa Romeo 156, echipate cu cele mai moderne propulsoare diesel din oferta grupului italian, au demonstrat ca nu mai exista diferente intre benzina si motorina.
Noul Punto este primul model Fiat care adopta motorul 1.3 Multijet 16v, cel mai mic propulsor diesel cu injectie directa Common Rail din generatia a doua. Puterea maxima este de 70 CP la 4000 rpm, iar cuplul de 180 Nm la doar 1750 rpm, iar echipat cu toate accesoriile, cantareste 130 kg. Punto 1.3 Multijet se dovedeste a fi o masina excelenta nu numai in traficul urban, unde se simte in voie. A nu se uita de functia City, care usureaza manevrarea volanului la operatiunile de parcare. Surpriza placuta a constituit-o tinuta de drum la viteze ridicate si apetenta pentru deplasari pe distange lungi.
Propulsorul Multijet este silentios, chiar si la viteza maxima de 164 km/h – pe care am atins-o fara nici o problema – unde predomina zgomotul aerodinamic. Nici cu performantele de demarare nu sta rau, 13.4 secunde pentru demarajul de la 0 la 100 km/h reprezentand o valoare buna. Despre consum avem numai remarci laudative avand in vedere cifrele: 5.6 l/100 km in ciclu urban, 3.9 l/100 km extraurban si 4.5 l/100 km mixt. In versiunea de echipare Actual – pret CIP 10.753 euro – pe care am condus-o, Punto dispune de aer conditionat, airbag sofer, radio CD, geamuri fata cu actionare electrica, inchidere centralizata si vopsea metalizata.
Fiat Doblo Panorama 1.9 JTD este construit parca special pentru vacante. portbagajul este imens, inaltimea interioara mai mare decat intr-un monovolum cu pretentii, iar dotarea standard in versiunea Dynamic – 14.363 euro CIP – fara repros. De fapt, nici nu iti trebuie mai mult decat ABS, aer conditionat, radio CD, geamuri frontale si oglinzi reglabile electric. Motorul 1.9 JTD de 100 CP, care a cunoscut un mare succes a fost usor modificat pentru a mai castiga 5 CP si 5 Nm plus o reducere de 10% a consumului de carburant, de la 6.4 l/100 km la 5.8 l/100 km.
Cele doua Alfa Romeo au demonstrat, daca mai era nevoie, ca si o motorizare diesel ramane o inima sportiva. Peste 200 km/h viteza maxima, sub 10 secunde pentru 0-100 km/h si un sound cultivat, deloc deranjant. 147 si 156 impart acelasi motor Multijet de 1.9 litri si 140 CP, care se multumeste in medie cu aproximativ 6 litri de motorina la suta de kilometri. Alfa Romeo 147 cu echipare Distinctive costa 19.556 euro CIP, iar 156 Progession, 20.892 euro CIP.
Am lasat la urma senzatia zilei: Alfa Romeo 156 GTA. Un model de strada cu performante de circuit. 250 este un numar cu doua conotatii: puterea si viteza maxima. Tinuta de drum este incredibila, franarea prompta si pretul de pornire de 33.039 euro CIP. Merita pana la ultimul cent.
Autoshow