„Birourile open space sunt, pentru productivitate, ca frâna de mână pentru mașina în mers„, spune un trainer care conduce o firmă unde vin la cursuri câteva mii de angajați din companiile locale, în fiecare an. Impactul modului de lucru în birourile de tip open space asupra productivității angajaților este mult mai mare decât se așteptau angajatorii care au vrut doar să își reducă la jumătate o parte din costuri, iar acest lucru este validat de tot mai multe studii de piață.
Încercarea companiilor de a încuraja munca în echipă și, deci, stimularea creativității angajaților prin „obligarea” acestora să lucreze în birouri de tip open space a afectat negativ capacitatea de concentrare a angajaților – arată un studiu recent realizat de compania de design Gensler.
„Căștile wireless pe care le-am primit cadou recent au fost un lux pentru productivitate. Am un coleg care rezolvă toate problemele prin telefon, de zici că nu știe să folosească e-mailul, iar alți colegi vorbesc prea multe lucruri personale, mi-a ajuns”, spune Laura, angajată într-o firmă de IT de pe piața locală. Mai în glumă, mai în serios, specialiștii vorbesc deja despre faptul că „noii pereți” din birourile de tip open space au devenit căștile, fără de care unii angajați nu se pot concentra deloc pe sarcinile de la serviciu, preferând muzica în locul discuțiilor.
Citește mai multe detalii despre cum se simt angajații români în birourile open space, pe Business Magazin.