Daewoo Tacuma

Apropo.ro / 11.07.2002, 13:47
Daewoo Tacuma
Prin linia dinamica si seducatoare a caroseriei, Tacuma devine primul monovolum corean care vrea sa imparta "tortul" cu Scenic si Almera Tino. Cum Tacuma se asambleaza deja la Craiova, principalul sau atu este raportul rezonabil dintre pret si calitate. Modelul Tacuma, comercializat pe

Prin linia dinamica si seducatoare a caroseriei, Tacuma devine primul monovolum corean care vrea sa imparta „tortul” cu Scenic si Almera Tino. Cum Tacuma se asambleaza deja la Craiova, principalul sau atu este raportul rezonabil dintre pret si calitate.

Modelul Tacuma, comercializat pe piata europeana sub numele de Rezzo, este primul monovolum compact propus de coreeni pentru o familie compusa din 5 persoane. Desenat de centrul propriu de design in colaborare cu Pininfarina si Ital Design, Tacuma ne-a impresionat prin linia seducatoare si simpatica, daca ne referim la solutia aleasa de pozitionare a calandrului sub blocul optic fata. Linia dinamica a Tacumei este evidentiata gratie plonjarii spre inainte a caroseriei dar si prin hayonul puternic inclinat. Dimensiunile mai bine crescute fata de cele ale lui Scenic, 180 mm in lungime, 55 mm in latime si 20 mm la ampatament, se traduc printr-un habitaclu confortabil si mai spatios.

Odata patrunsi in habitaclul Tacumei am fost luati prin surprindere de interiorul elaborat, precum si de multitudinea spatiilor de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni. Totusi, ornamentele de plastic ce imita lemnul ar fi putut avea un aspect mai „autentic”. In rest, calitatea plasticelor este corecta pentru pretentiile si pretul de achizitie al masinii.

Datorita reglajului pe inaltime a coloanei de directie si a celui lombar a scaunului, pozitia de condus este corecta, insa la parcarile laterale, soferul necesita o acomodare cu montantii supradimensionati. Pentru a mai atenua acest neajuns, in montantul fata a fost inserat un geam de dimensiuni reduse, care imbunatateste substantial vizibilitatea. Cele trei locuri din spate, bine evidentiate, sunt rabatabile si reglabile separat, asta in timp ce scaunul pasagerului din dreapta soferului se poate intoarce la 180 de grade.

O alta idee buna care ni se pare un atu pentru un monovolum compact este posibilitatea transformarii scaunului central de pe al doilea rand intr-o masuta ce poate culisa in fata. Comenzile si instrumentele de bord sunt corect distribuite pe consola centrala, fiind lizibile, intuitive si logic dispuse.

Portbagajul poseda un volum de 455 litri care poate fi extins pana la 1425 litri daca se rabateaza locurile din spate si ajunge la 1847 litri cu scaunele scoase. Pentru a conserva spiritul practic, Tacuma dispune in portbagaj de carlige de ancorare a incarcaturii, plasa pentru compartimentul bagaje, precum si de o priza de curent.

In plus, Daewoo si-a utilat monovolumul in echiparea CDX testata de noi, cu geamuri electrice fata-spate, servodirectie, oglinzi exterioare reglabile electric, radio casetofon RDS, ABS cu EBD, doua airbaguri si instalatie de aer conditionat complet automata.

Tacuma este animata de motorul Euro 3 cu cilindreea de 1998 cmc provenit de la berlina Leganza. Prin marirea raportului de compresie, propulsorul dezvolta acum 129 CP la 5600 rpm si un cuplu maxim de 176 Nm. Performantele dinamice nu sunt de neglijat pentru un monovolum compact, astfel viteza maxima atinge valoarea de 180 km/h.

Treptele 4 si 5 ale cutiei de viteze ni s-au parut nitel cam lungi, lucru care favorizeaza consumul redus de carburant – 9 litri la suta de km in regim mixt – insa reprizele sunt usor penalizate. Prin raportul onorabil dintre pret si echipare, Tacuma se vrea a fi o buna afacere pentru o familie tanara cu un buget restrans, tipica pentru estul-Europei.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: