Daewoo Motor a anunțat ca masurile de reducere a costurilor i-au diminuat pierderile nete din 2001 cu 70%, respectiv 3.600 miliarde de woni (2,73 miliarde de dolari)
Cu toate acestea, pierderile sînt de peste trei ori mai mari decît profitul net de 750 milioane de dolari consemnat, anul trecut, de General Motors, liderul mondial al sectorului auto, care este pe cale sa finalizeze discuțiile în vederea cumpararii Daewoo Motor.
Analiștii au apreciat ca reducerea pierderilor nu a adaugat nimic la valoarea Daewoo Motor, dupa cum nu a schimbat nici faptul ca firma sud-coreeana nu va fi capabila sa dezvolte modele noi pe cont propriu.
„Cifrele arata roadele eforturilor de restructurare, însa nu înseamna nimic în plus în negocierile cu GM”, a declarat Song Sang-hoon, analist în cadrul Institutului de Cercetare Economica din Dongwon. „Adevaratul test de performanța pentru un producator auto este volumul vînzarilor, iar Daewoo are nevoie de fonduri pentru a dezvolta noi modele. Acest lucru este dificil în circumstanțele actuale”, a adaugat el.
Vînzarile firmei au scazut cu peste 1.000 miliarde de woni fața de exercițiul precedent, la 4.600 miliarde de woni, iar numarul autovehiculelor vîndute s-a redus cu mai mult de 40%, la 466.154 unitați.
Totuși, Daewoo a indicat ca a revenit la un profit operațional de 10,8 miliarde de woni în 2001, fața de o pierdere de 580,7 miliarde de woni în 2000.
De asemenea, compania a anunțat, marți, ca vînzarile din primele trei luni ale acestui an au crescut cu 2,4%, la 109.698 unitați, exporturile fiind în creștere cu 1,1%, la 71.007 unitați.
Daewoo a precizat ca masurile de reducere a costurilor implementate anul trecut au inclus reducerea forței de munca cu șapte mii de persoane, la 13.555 de salariați. „De asemenea, am diminuat alte cheltuieli, de la costurile materialelor la cheltuielile operaționale”, a declarat purtatorul de cuvînt Kim Sang-won.
Însa, alte date au semnalat deteriorarea bilanțului. Valoarea pasivelor a crescut la 24.700 miliarde de woni, de la 22.300 miliarde de woni la sfîrșitul lui 2000, în timp ce activele au scazut la 7.900 miliarde de woni, fața de 9.100 miliarde de woni anterior.
GM a semnat, în septembrie 2001, un memorandum de înțelegere privind cumpararea unor active de 400 milioane de dolari aparținînd Daewoo Motor, incluzînd patru uzine, doua din Coreea de Sud și cîte una din Vietnam și Egipt. Parțile au indicat ca un acord final ar putea fi încheiat în aceasta luna.
Sursa: www.mediafax.ro